۲۱ آذر ۱۳۸۹، ۱۰:۵۹

نیویورک تایمز :

"جو بایدن" مرد همه کاره دولت آمریکاست

"جو بایدن" مرد همه کاره دولت آمریکاست

یک روزنامه غربی با پرداختن به مجموع اقدامات معاون رئیس جمهور آمریکا از او به عنوان مرد همه کاره دولت باراک اوباما یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه نیویرک تایمز، "جو بایدن" در روزهای اخیر رایزنی های زیادی را با اعضای کنگره آمریکا انجام داده تا نظر مساعد آنها را با طرح اوباما در رابطه با قانون مالیات جلب کند.

علاوه بر آن جو بایدن در سیاست خارجی آمریکا نیز نقش زیادی دارد و سفرهای متعدد به کشورهای مختلف از جمله عراق در رابطه با تشکیل دولت این کشور به خوبی گویای نقش بایدن در دولت اوباماست.

علاوه بر عراق، جو بایدن در موضوع مذاکرات صلح خاورمیانه نقش زیادی ایفا کرد و اکنون که این مذاکرات متوقف شده نیز بازهم به دنبال ایفای نقش در این موضوع است.

بر اساس این گزارش، بایدن به دلیل حضور طولانی مدت خود در سنا و ایفای نقش در پست رئیس کمیته روابط خارجی سنا، نفوذ زیادی در کنگره دارد و از این موضوع برای پیشبرد برنامه های دولت آمریکا استفاده کرده است.  

بایدن همواره به عنوان چهره‌ ای شناخته شده در عرصه سیاست خارجی حزب دموکرات آمریکال فعالیت کرده و بارها به عنوان معاون رییس ‌جمهوری و یا وزیر امور خارجه در کابینه دموکرات ها مطرح شده است.

مشهور است که او با رد تقاضای جان کری برای معاونت در سال 2004 ، سناتور جمهوریخواه مک کین را پیشنهاد کرده بود اما جان کری با انتخاب جان ادوارز نتیجه انتخابات را به رقیب خود جرج بوش واگذار کرد.
 
جو بایدن در سال 1972 در یک موقعیت استثنایی انتخابات سنا در ایالت دلاوور را برد و در سن سی سالگی به دفتر خود در کپیتال هیل رفت تا پنجمین جوانی باشد که به سنا راه یافته است. بایدن از آن پس همواره بر کرسی ایالت دلاوور تکیه زد چرا که در تمامی انتخابات‌های 1978، 1984،1990، 1996 و 2002 تقریبا 60 درصد آرا را به خود اختصاص داد.
 
بایدن در کمیته قضایی سنا نیز چهره ‌‌ای تاثیر گذار بود و در خلال سال‌های 1987 تا 1995 به عنوان رییس این کمیته فعالیت کرد.
کد خبر 1208880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha