۲۳ آذر ۱۳۸۹، ۱۱:۲۰

برگزاری نشست مقتل خوانی با حضور محمد حکیمی در گرگان

برگزاری نشست مقتل خوانی با حضور محمد حکیمی در گرگان

گرگان - خبرگزاری مهر: با تلاش واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گلستان جلسه "مقتل‌خوانی" با حضور استاد محمد حکیمی و جمعی از هنرمندان و علاقمندان در محل خانه تقوی گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، معاون فرهنگی هنری حوزه هنری گلستان صبح سه شنبه در نشست این حوزه افزود: در این جلسه که جمع کثیری از هنرمندان و سایر اقشار مردم حضور داشتند، استاد حکیمی به بررسی کارشناسانه مقاتل امام حسین (ع) و تحلیل تطبیقی و انتقادی آنها پرداخت.

حسین عبدی افزود: حکیمی ضمن معرفی مقتل‌های معتبر و مستند به سیر مقتل‌نویسی از ابتدا تاکنون و همچنین معرفی گزارشگران واقعه کربلا و بهره‌گیری از حماسه حسینی نیز اشاره کرد.

وی اظهار داشت: استاد حکیمی کارشناس ارشد فلسفه و دانشجو دوره دکترای فلسفه دین بوده و مدرس حوزه و دانشگاه است و تألیفات مختلفی چون انسان در پرتو خرد ، انسان به روایت قرآن، گریز از تفکر و ... را در کارنامه خود دارد.
 
وی  از تمامی علاقمندان به شرکت در مراسم "سوگ سرخ" دعوت کرد و گفت: پخش فیلم‌های عاشورایی، تعزیه، جلسات نقد و تحلیل فیلم و عکس، شعرخوانی، کارگاه نقاشی، نمایش‌نامه‌خوانی، ایستگاه‌های ادبی هنری کودکان و نوجوانان ، نمایشگاه آثار تجسمی و .... از جمله برنامه‌هایی است که در دهه اول محرم در محل بافت قدیمی گرگان واقع در کوی سرچشمه، خانه تقوی تدارک دیده شده است.
 
کد خبر 1210472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha