۲ دی ۱۳۸۹، ۱۷:۵۷

ادیب یزدی:

ولایت مداری جزء لاینفک جامعه اسلامی است

ساری - خبرگزاری مهر: استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر تقویت روحیه ولایت پذیری در جامعه اظهار داشت: ولایت مداری جزء لاینفک جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر در نکاء، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی بعد از ظهر پنج شنبه در سومین سالگرد حجت الاسلام علی ادبی، از سخنوران و خطبای مشهور ایران در مسجد جامع نکا اظهار داشت: ولایت مداری از ضروریات مهم جامعه امروز ما بوده  و ولایت باید حمایت شود و اگر افراد امروز برای ولایت آبروی خود را بگذارند نزد خداوند آبرومند می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه، اضافه کرد: امروز ما در نقطه حساس انقلاب قرار داریم و افزایش بصیرت، از لازمه های زندگی ماست و آحاد جامعه ، باید در این رابطه یعنی بصیرت افزایی وارد کار شوند.

ادیب یزدی ، خطاب به خطبا و مبلغین و مداحان خاطرنشان کرد: در این برهه حساس از جامعه باید تاریخ کربلا به درستی برای جامعه بازخوانی شود و در این راستا مبلغین با بصیرت آفرینی، کربلا را برای جامعه به تصویر بکشانند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به زندگی پر از زهد و ولایت محوری حجت الاسلام علی ادبی، اظهار داشت: ایشان از علمای اهل درک و تجسم عینی فداکاری برای ولایت بوده است.

وی ادامه داد: شخصیت ممتاز حجت الاسلام ادبی باید در جامعه ما مورد توجه قرار گیرد و اگر این شخصیت، اهداف، منویات و راهبردهای ایشان در جامعه مد نظر گرفته شود، نتایج خوبی از آن منتج خواهد شد.

ادیب یزدی اظهار داشت: علمای  بزرگ و عظیم الشان تشیع، همواره به خودسازی معنوی خویش پرداختند و اگر خداوند برکاتی به آنها عنایت فرموده است به جهت همین تهذیب نفس و  رعایت همه جانبه اخلاق صحیح اسلامی بوده است و بسیاری از مشکلات کنونی ما به جهت عدم تهذیب نفس است.

این استاد حوزه بیان داشت: تهذیب نفس و بصیرت از جمله موادی است که باید مورد توجه جامعه و ملت باشد، چرا که ملت بی بصیرت، راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: اکنون دشمن قصد دارد با رخنه در صفوف مختلف مردم ، آنان را از تاریخ بیگانه کند و مردم باید هوشیار باشند و با افزایش بصیرت و تاریخ شناسی، این نقشه ها را به یاس تبدیل کنند.
کد خبر 1216188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha