۱۰ دی ۱۳۸۹، ۱۹:۴۹

بر اساس توافقات؛

همکاری علمی ایران و قطر توسعه می یابد

همکاری علمی ایران و قطر توسعه می یابد

در دیدار رئیس دانشگاه تهران با وزیر آموزش عالی قطر، طرفین بر توسعه همکاری های علمی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران در دوحه با سعد بین ابراهیم آل محمود وزیر آموزش و آموزش عالی قطر دیدار کرد.

در این دیدار که عبدالله سهرابی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، طرفین در مورد زمینه های توسعه و گسترش همکاریهای علمی و آموزشی فیمابین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

سعد بن ابراهیم آل محمود وزیر آموزش و آموزش عالی قطر در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفر رئیس دانشگاه تهران به دوحه و دیدار با وی اظهار داشت : روابط بین ایران و قطر بعنوان دو کشور همسایه و مسلمان از قدیم تا به امروز با صمیمیت و برادری تداوم داشته و خوشبختانه طی سالهای اخیر این روابط روند خوب و روبه گسترشی داشته است و اراده سران دو کشور در جهت توسعه همه جانبه این روابط قرار دارد.

وزیر آموزش و آموزش عالی قطر خاطر نشان کرد :  بخش مهمی از این توسعه همه جانبه روابط مرتبط با عرصه ها و حوزه های آموزشی و علمی و دانشگاهی است و بطور قطع با این اهتمام و پیگیری موجود ازسوی طرفین شاهد تقویت بیش از پیش و شکوفایی روابط خواهیم بود.

سعد بن ابراهیم آل محمود با اشاره به ظرفیت گسترده کمی و کیفی بخش آموزش و پرورش و آموزش عالی در ایران و توانمندیها و پیشرفتهای علمی و فناوری ایران آمادگی کشورش را برای توسعه همکاریها و تبادل تجربیات در بخشهای آموزشی و علمی اعلام کرد .

وزیر آموزش و آموزش عالی قطر ابراز امیدواری کرد که با همفکری بین دو کشور مقدمات امضای توافقنامه جدید همکاریهای علمی و آموزشی بین دو کشور فراهم شود تا در سفر آتی مقامات دو کشور به امضاء برسد.

دکتر رهبر نیز در این دیدار ضمن تشکر از اهتمام و توجه مسئولین در دولت قطر بویژه وزیر آموزش و آموزش عالی این کشور به توسعه روابط در عرصه های علمی و آموزشی خاطر نشان کرد : بخشهای آموزشی و علمی بویژه آموزش و پرورش و آموزش عالی مسئولیت بسیار سنگین و خطیری را در تربیت نسل آینده کشور جهت مدیریت جامعه بر عهده دارند .

دکتر رهبر با اشاره به دیدارها و بازدیدهای خود از اماکن علمی و آموزشی در قطر اظهار  داشت : از مشاهدات خود دریافتم که یک تفکر و اهتمام ویژه ای از سوی امیر قطر و همسر ایشان شیخه موزا در جهت تقویت بنیه علمی و آموزشی در این کشور وجود دارد.

رئیس دانشگاه تهران با ارائه گزارشی از وضعیت بسیار خوب آموزش و پرورش و نیز آموزش عالی در ایران و توجه و اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به مقوله آموزش و پرورش و دانشگاهها و جنبش تولید علم در کشور اظهار داشت : تنها گوشه ای از پیشرفتهای علمی و فناوری ایران در بخشهای مختلف رسانه ای شده است و دانشمندان جوان ایرانی در حال حاظر طرحها و پروژه های تحقیقاتی متعددی را در جهت توسعه و پیشرفت علمی کشور در دست دارند و همه این توانمندیها و پیشرفتهای علمی و فناوری نیز در خدمت مردم ایران و منطقه بویژه در کشورهای همسایه و مسلمان قرار دارد.

رئیس دانشگاه تهران خواستار طراحی و برنامه ریزی برای تدوین چارچوب عملی و اجرایی همکاری علمی و آموزشی بین بخشهای آموزشی و دانشگاهی ایران و قطر و نیز تبادل تجربیات در سطوح آموزشی ابتدایی و متوسطه و نیز آموزش عالی ، تبادل دانشجو و استاد ، تشکیل گروههای دوستی دانش آموزی و دانشجویی ، تبادل متقابل هیاتهایی متشکل از دانش آموزان و دانشجویان و معلمان و اساتید برای سفر به ایران و قطر و آشنایی نزدیک با توانمندیها و ظرفیتهای علمی و آموزشی در دو کشور و برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی و دانشجویی برای تعمیق پیوندهای دوستی بین دو کشور شد.

کد خبر 1221656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha