۱۸ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۳۹

سومین دور گفتگوی دینی با شورای اسقفهای سوئیس برگزار می‌شود

سومین نشست گفتگوی اسقفان سوئیس و مرکز گفتگوی ادیان و تمدن‌ها با عنوان "کرامت از نظر اسلام و مسیحیت" با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه قم و پژوهشگاه فرهنگ و علوم انسانی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مقدماتی این دور از گفتگوها در روز شنبه 18 دی ماه 1389ساعت 14 در محل این سازمان فرهنگ برگزارخواهد شد.

همچنین برگزاری میزگرد "نقش آموزش در همگرایی فرهنگی "‌در روز یکشنبه 19 دیماه از ساعت 10 الی 12 درتالار اندیشه دانشگاه قم از جمله برنامه‌های این نشست است.

در این نشست که با همکاری دانشگاه قم و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود، دکتر محمد باقر خرمشاد رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکتر محمد رضا دهشیری معاون آموزشی- پژوهشی این سازمان ، دکتر محمد حسین مظفری رییس مرکز گفتگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و  پیر گیا کومو گرامپا و اروین تانر رییس و معاون دبیرکل کنفرانس‌ اسقفان سوئیس سخنرانی می‌کنند.

برنامه اصلی گفتگوی دینی با کنفرانس اسقفان سوئیس در روزهای 20 و 21 دی ماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود.

در نشست های علمی این گفتگوی دینی، دانشمندان و عالمان دینی مسلمان و مسیحی آراء و نظرات خود را در خصوص موضوعات این هم اندیشی ارائه خواهند کرد .

مجمع اسقفان سوئیس نهادی مسیحی وابسته به کلیسای کاتولیک است. این جامعه مسیحی نهادی فعال در کشور سوئیس است که جمعیتی حدود 5/2 میلیون نفر از جامعه دینی سوئیس  را پوشش داده و دارای شعبه‌هایی در شهرها و استان‌های این کشور است.

کد خبر 1227144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha