۲۹ مهر ۱۳۸۳، ۱۰:۵۳

الوطن فاش كرد:

هشدارهاي مقامات اروپا درباره نقشه اسرائيل براي تبعيد عرفات

يك ديپلمات بلندپايه اروپايي به وجود تصميم و قصد رژيم صهيونيستي براي تبعيد عرفات از اراضي اشغالي هشدار داد.

به گزارش خبرگزاري مهربه نقل از روزنامه الوطن عربستان، اين ديپلمات آگاه اروپايي درروابط خارجي هشدار داد در صورتي كه عرفات براي انجام عمل جراحي به يكي از كشورهاي همسايه كه احتمالا مصر خواهد بود برود اسرائيل اجازه بازگشت وي را نخواهد داد.

اين منبع تاكيد كرد كه رژيم اسرائيل به طورغيرعلني تصميم گرفته است عرفات را تبعيد كند و اين اقدام را شرط اساسي براي توقف عمليات نظامي خود كه به روزهاي پشيماني معروف است و تكميل عمليات عقب نشيني از نوار غزه و تخليه شهرك ها اعلام كرده است .

منبع ديپلماتيك اروپايي كه الوطن اشاره اي به نامش نكرده است، به اين نكته اشاره كرد كه وضعيت سلامتي عرفات در وضع خطرناكي نيست كه ضرورت اعزام وي به خارج وجود داشته باشد و مي توان وي را در يكي از بيمارستان هاي فلسطيني با نظارت پزشكان خارجي تحت درمان قرار داد.

به گزارش مهر،  وي تاكيد كرد: درصورت انتقال وي به خارج از فلسطين براي درمان اسرائيل ديگر اجازه بازگشت وي را نخواهد داد و حضور وي به عنوان رياست تشكيلات خودگردان فلسطين نيز امكان نخواهد داشت.

اين منبع اروپايي تاكيد كرد منزوي كردن عرفات و سرنگون كردن وي از قدرت خواسته قديمي اسرائيل است كه البته از حمايت آمريكا هم برخوردار است ولي اتحاديه اروپايي به رغم فشارهاي فراواني كه از سوي آمريكا و اسرائيل متحمل مي شود با تبعيد عرفات مخالف است.

به گفته اين منبع، كنار زدن عرفات از قدرت در اين مرحله حساس كه فلسطين براي انتخابات آزاد آماده مي شود و اميدوار است كه با آغاز سال 2005 شاهد تشكيل دولت مستقل باشد يك خلاء سياسي بزرگي را در فلسطين ايجاد مي كند و با توجه به حمايت بخش بزرگي ازملت فلسطين كه او را سمبل مبارزه و استقلال طلبي خود مي دانند مردم فلسطين را دچار اضطراب و سراسيمگي خواهد كرد.

اين منبع اروپايي به هرگونه همدستي بين المللي با رژيم صهيونيستي درعمليات تبعيد عرفات هشدار داد و آن را بسيار خطرناك توصيف كرد.وي به اين نكته اشاره كرد كه اسرائيل و يك كشورعربي واسطه چند روز پيش به صراحت بحث تبعيد را به عرفات ابلاغ كرد كه از سوي وي رد شد.

از سوي ديگرمسئولان فلسطيني به الوطن گفتند كه بيماري ياسرعرفات ازچند روز پيش نمايان شده است و آثار وعلائم خستگي و كوفتگي عضلاتي در وي نمايان است هرچند وي اصرار دارد رياست جلسات تشكيلات را در مقر محاصره شده خود در رام الله برعهده گيرد اما پزشكان مصري عصر دوشنبه گذشته وي را تحت معاينات پزشكي قرار دادند.

با اين حال به گفته نزديكان عرفات بهبود نسبي از دو روز پيش در وضعيت سلامت عرفات مشاهده شده است با اين حال وي نياز به استراحت دارد در حالي كه منابع اسرائيلي مي گويند كه تل آويو به سه پزشك مصري اجازه داده است به تيم پزشكي عرفات در مقر محاصره شده اش در رام الله ملحق شوند

به گفته اين منابع در حال حاضر امكان دادن مجوز انتقال عرفات به قاهره براي انجام عمل جراحي در آن شهر در حال بررسي است.

 

 

کد خبر 122794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha