۲۲ دی ۱۳۸۹، ۱۲:۰۹

در پی لغو اجرای "هدا گابلر"/

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی: ایبسن منتقد فرهنگ ملحد غرب است

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی: ایبسن منتقد فرهنگ ملحد غرب است

مسعود عابدین‌نژاد با اشاره به اینکه هنریک ایبسن یکی از نمایشنامه نویسان اخلاقگرا و منتقد فرهنگ ملحد غرب است اعلام کرد لغو شدن اجرای یک نمایش به دلیل تخلف تئاتری باید از طریق معاونت هنری، اداره‌کل هنرهای نمایشی یا شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی باشد.

مسعود عابدین‌نژاد درباره نحوه لغو اجرای یک اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: اگر قرار باشد اجرای یک نمایش لغو شود باید این اقدام از طریق معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره‌کل هنرهای نمایشی یا شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی صورت گیرد. این اقدام در صورتی انجام می‌شود که تخلفی تئاتری صورت گرفته باشد.

رئیس شورای نظارت و ارزشیابی درباره حاشیه‌هایی که برای نمایش "هدا گابلر" وحید رهبانی ایجاد شده تأکید کرد: هنریک ایبسن از منتقدان فرهنگ ملحد غرب است و نمایشنامه نویسی ضد اخلاق نیست بلکه کاملا اخلاقگرا است. برداشت یک کارگردان تئاتر از آثار ایبسن مهم است و برداشت کارگردان "هدا گابلر" در بازبینی صورت گرفته توسط شورای نظارت و ارزشیابی نگاهی انتقادی به اخلاق در غرب بود.

عابدین‌نژاد تصریح کرد: نمی‌دانم چرا صحبتهای یک فرد که شاید کارشناس باشد در یک رسانه منعکس می‌شود و تمام استنادات بر پایه صحبت ایشان شکل می‌گیرد و در این بین نظر و رأی کارشناسان دیگر نادیده گرفته می‌شود. نمی‌دانم چرا باید نظر یک فرد به کل تئاتر تعمیم داده شود؟
 

کد خبر 1230604

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha