۲۳ دی ۱۳۸۹، ۱۲:۰۱

مقابله با فرقه های انحرافی نیازمند برنامه هدفمند فرهنگی است

مقابله با فرقه های انحرافی نیازمند برنامه هدفمند فرهنگی است

همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: فرقه های انحرافی و نوظهور یکی از جنبه های جنگ نرم دشمنان علیه ایران اسلامی است که برای مقابله با این چالش اساسی، تدوین برنامه های جامع و هدفمند فرهنگی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر در همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه امروزه ورود خوراک مسموم اعتقادی و فکری توسط دشمن در قالب نحله ها و فرقه های انحرافی نوظهور موضوعی غیرقابل چشم پوشی است، گفت: در حال حاضر جوانان از این بستر مورد هدف جدی دشمن قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه پایه این نحله ها و فرقه ها مبتنی بر خرافات، بدعتها و پوچ گرایی است، افزود: بیشترین ورود اینگونه فرقه ها از طریق شبکه های مخرب ماهواره، فضای مجازی و گاهی اوقات توسط ایادی و عوامل داخلی به شکل جاهلانه و مغرضانه انجام می گیرد.

حجت الاسلام آزادیخواه با تأکید بر پیگیری جدی برای مباره با این فرقه های ضاله و نوظهور اظهار داشت: دشمنان ضربه زدن به باورهای اسلامی و از جمله هویت جوانان را نشانه گرفته اند که لازم است اقدامی جدی توسط دستگاههای دولتی و مسئولان فرهنگی انجام شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان یادآور شد: دستگاه های دولتی باید در روشنگری جوانان گام برداشته و به منظور شناسایی زوایای خطرناک فرقه ها افشاگری و زیبایی های دین مبین اسلام و مذهب شیعه را برای جوانان بیان کنند.

وی مقابله فرهنگی با این بحران را امری مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: جوانان باید با روی آوردن به مطالعه و پژوهش در حوزه علوم اسلامی به زیبایی های مذهب جعفری پی برده و برای شبهات ذهنی خود جواب قانع کننده ای پیدا کنند و همه زمینه های نزدیک شدن به نحله های نوظهور را از بین ببرند.

کد خبر 1230871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha