۲۳ دی ۱۳۸۹، ۱۳:۲۵

گروههای مقاومت فلسطین:

جامعه جهانی و اتحادیه عرب مانع تجاوز اسرائیل شوند/ شرط ادامه آتش بس

جامعه جهانی و اتحادیه عرب مانع تجاوز اسرائیل شوند/ شرط ادامه آتش بس

گروههای مقاومت فلسطین با درخواست از اتحادیه عرب و جامعه بین المللی برای جلوگیری از ارتکاب جنایت جدید علیه ملت فلسطین از سوی صهیونیستها، بر عزم و اراده خود برای حمایت از ملت فلسطین و افشای توطئه های اشغالگران تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، گروههای مقاومت فلسطین در نوار غزه از جامعه بین المللی و اتحادیه عرب خواستند خواستند بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ارتکاب جنایت جدید بر ملت فلسطین فشار وارد کنند.

گروههای فلسطینی شب گذشته در نشستی در غزه، تهدیدهای اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و شیوه های مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی این رژیم را بررسی کردند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و دیگر گروههای مقاومت در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از این نشست ، توقف شلیک موشک به مناطق اشغالی را به پایبندی رژیم اشغالگر قدس به توقف حملاتش به غزه مشروط کردند.

این گروهها ضرورت گرفتن هر گونه بهانه ازاشغالگران را که از مدتی پیش تهدیدهای خود به تجاوز جدید به نوار غزه به بهانه جلوگیری از شلیک موشکهای مقاومت را هر روز تکرار می کنند، مورد تاکید قرار دادند.

گروههای مقاومت بر عزم و اراده  خود برای حمایت از ملت فلسطین و رسوا کردن توطئه های اشغالگران تاکید کردند.

در این حال خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس به الجزیره گفت : حماس به دور نگه داشتن ملت فلسطین از هر گونه رویارویی با اشغالگران اسرائیلی پایبند است.

وی افزود : تمام گروههای مقاومت در نشست چهارشنبه بر تحقق این هدف تاکید کردند.

الجزیره دراین باره گزارش داد : توافق گروههای مقاومت درباره حفظ آرامش پس از آن صورت گرفت که منابعی فاش کردند مصر به حماس اطلاع داده است که اسرائیل ممکن است جنگ جدیدی را علیه غزه به راه اندازد، زیرا اوضاع کنونی غزه شبیه اوضاع پیش از دسامبر 2008 زمان آغاز تجاوز تل آویو به غزه است.

تمام گروههای ملی و اسلامی درنوار غزه از جمله نماینده گردانهای شهدای الاقصی شاخه نظامی جنبش فتح در نشست چهارشنبه غزه شرکت کرده بودند.

کد خبر 1231340

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha