جعفری زاده به مهر خبر داد:

ملاقات ماه و خوشه پروین در شامگاه روز یکشنبه

ملاقات ماه و خوشه پروین در شامگاه روز یکشنبه

رئیس انجمن نجوم اهواز از مقاربه ماه و خوشه پروین خبر داد و گفت: شامگاه روز یکشنبه 25 دی ماه پدیده نجومی مقارنه ماه و خوشه زیبای پروین روی خواهد داد.

خسرو جعفری زاده در گفتگو با خبرنگار مهر به جزئیات این پدیده نجومی اشاره کرد و اظهار داشت: شامگاه روز یکشنبه 25 دی ماه جاری فرصت مناسبی برای علاقه مندان به دیدن همنشینی بین اجرام آسمانی پدید می آید و می توانید همنشینی ماه و خوشه زیبای پروین را رصد کنند.

وی با بیان این این همنشینی در ساعت 16 و 57 دقیقه روز یکشنبه روی خواهد داد ادامه داد: در این روز به دلیل غروب نکردن خورشید نمی توان این پدیده را رصد کرد.

رئیس انجمن نجوم اهواز در عین حال تاکید کرد: بهترین زمان ممکن برای رصد مقارنه ماه و خوشه پروین کمی پس از غروب خورشید در ساعت 17 و 10 دقیقه به وقت مرکزی ایران است. 45 دقیقه پس از غروب خورشید می توان برای رصد این همنشینی (مقارنه) اقدام کرد.

وی توضیح داد: در این زمان جدایی زاویه ای این دو از یکدیگر برابر با دو درجه است. در این همنشینی فاز ماه (درصد درخشان ماه) 79 درصد و فاصله ماه از زمین 7/38742 کیلومتر است.
 
جعفری زاده همچنین توضیح داد: برای مشاهده خوشه پروین در ساعتهای قبل از نیمه شب بالای سرتان را نگاه کنید. لکه مه آلودی می بینید که با کمی دقت چند ستاره هم در آن می توان تشخیص داد. در هوای آلوده شهرهای بزرگ معمولا فقط 4 تا 5 ستاره پروین را می توان دید.

کد خبر 1231517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha