۲۴ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۲۷

ایران و پاکستان توافق کردند:

هدفگذاری 4 میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و پاکستان

هدفگذاری 4 میلیارد دلاری مبادلات تجاری ایران و پاکستان

وزرای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با امضای یادداشت تفاهم، گسترش روابط تجاری براساس یک برنامه راهبردی پنج ساله را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس یادداشت تفاهم ششمین کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان، تهران و اسلام آباد توافق کردند سطح مبادلات تجاری خود را در پنج سال آینده از یک میلیارد دلار به چهار میلیارد دلار افزایش دهند.

توسعه تعرفه‌های ترجیحی، گسترش همکاری‌های نمایشگاهی و قرنطینه منطقه‌ای، از دیگر مفاد این تفاهمنامه است. با امضای این یادداشت تفاهم، دو کشورخود را به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری در زمینه محصولات صنعتی و کشاورزی، حمل و نقل و ترانزیت کالا و همکاری‌های مشترک به منظور گسترش مناسبات بانکی ملزم کردند.
 
مهدی غضنفری وزیر بازرگانی کشورمان با اشاره به این یادداشت تفاهم ششمین کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان، گفت: در برخی از موضوعات از جمله همکاری‌های نمایشگاهی و ارائه فضاهای رایگان به شرکت‌های خصوصی و رفت و آمدهای تیم‌های تخصصی بازرگانی و تجاری بین دو کشور دیدگاه مشترکی وجود دارد.
 
وی افزود: در مذاکرات بر ارائه فهرست تعرفه‌های ترجیحی اعلام شده برای زمینه سازی آغاز تجارت آزاد با مقامات پاکستانی به توافق رسیدیم.
 
غضنفری همچنین به اهمیت گسترش روابط در خصوص امور بانکی و مالی بین دو کشور اشاره کرد و گفت: با فعال شدن خط اعتباری بانکی بین بانک‌های دو کشور، میزان تجارت دو کشور گسترش خواهد یافت.
 
وزیر بازرگانی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: طرف پاکستانی اظهار علاقه کرد از فضای جمهوری اسلامی ایران برای ترانزیت کالا به ترکیه و در دیگر کشورهای ثالث استفاده کند.
 
امین فهیم، وزیر بازرگانی پاکستان نیز عملی شدن این اسناد را گام مهمی در روند همکاری‌های تجاری و بازر گانی دو کشور دانست. وزیر بازرگانی پاکستان افزود: حضور هیات ایرانی و امضای اسناد بین دو کشور مسئولیت ایران و پاکستان را برای حرکت در مسیر فعالیت‌های مشترک بازرگانی بیش از پیش افزایش می‌دهد.
 
مهدی غضنفری وزیر بازرگانی در جریان سفر به پاکستان با نخست وزیر و مقام‌های اقتصادی این کشور دیدار و گفتگو کرد و هم چنین در جمع فعالان اقتصادی پاکستان به سخنرانی پرداخت.
کد خبر 1231653

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha