۲۵ دی ۱۳۸۹، ۱۸:۳۵

نیکزاد اعلام کرد:

اتمام پی‌ریزی واحدهای مسکن مهر سال 90 تا پایان اسفند

اتمام پی‌ریزی واحدهای مسکن مهر سال 90 تا پایان اسفند

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: تلاش می کنیم تا پی ریزی کلیه واحدهای مسکونی مهر سهمیه سال 90 را تا پایان امسال به اتمام برسانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد با بیان اینکه هم اکنون عملیات فراخوان و انعقاد قرارداد برای ساخت 150 هزار واحد مسکونی مهر سهمیه سال 90 در حال انجام است، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا همزمان با ساخت واحدهای مسکونی مهر، پی ریزی کلیه واحدهای مسکونی مهر سهمیه سال آینده هم تا پایان سال 89 به اتمام رسیده باشد.

وی تعداد واحدهای مسکونی در دست ساخت شهری و روستایی کشور را یک میلیون و 800 هزار واحد اعلام کرد و افزود: ساخت این واحدها در شهرها و روستاهای سراسر کشور در حالی انجام می شود که کلیه متقاضیان در صورت واجد شرایط بودن از تسهیلات قرض الحسنه 10 میلیون تومانی در روستاها و 20، 22، 25 میلیون تومانی برای ساخت سنتی، ‌نیمه صنعتی و صنعتی مسکن در سراسر کشور بهره مند می شوند.

وی با اشاره به نوسازی 600 هزار واحد مسکونی روستایی تا پایان امسال ادامه داد: تمام افراد واجد شرایط روستایی که مایل به نوسازی واحد مسکونی خود باشند می توانند از تسهیلات 10 میلیون تومانی قرض الحسنه بهره مند شوند.

نیکزاد با اشاره به صدور پروانه ساختمانی رایگان برای مالکانی که در بافت فرسوده قصد نوسازی واحدهای مسکونی خود را دارند گفت: در این بافت ها بدون نیاز به ارائه فرم جیم تسهیلات 20، 22 و 25 میلیون تومانی برای ساخت مسکن به شیوه سنتی و صنعتی به متقاضیان با سود 12 درصد پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر، زیر 25 هزار نفر و شهرهای جدید کشور توسط تعاونی ها، ‌انبوه سازان وخود مالکین در جریان است گفت : در زمستان امسال 100 هزار واحد مسکونی دیگر نیز تحویل متقاضیان واجد شرایط خواهد شد.
کد خبر 1232548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha