۲۶ دی ۱۳۸۹، ۱۱:۴۴

لاریجانی:

رسانه ها نمی توانند نظرشان را به مجلس تحمیل کنند

رسانه ها نمی توانند نظرشان را به مجلس تحمیل کنند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هجمه های رسانه ای در زمینه تنظیم سند رسمی برای نقل و انتقال خودرو و تصمیمات مجلس در این باره گفت: رسانه ها باید اجازه بدهند بحث های حقوقی در فضای کارشناسی انجام شود و فکر نکنند با این کارها می توانند نظر خودشان را به ما تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی امروز یکشنبه اولین دستور کار مجلس مربوط به بررسی اجباری شدن تنظیم سند رسمی برای نقل و انتقال خودرو بود که تذکرات زیادی را نیز به دنبال داشت.

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اس ام اسی از عصر ایران برای تمامی نمایندگان مجلس آمده است که متن آن به این مورد اختصاص دارد که امروز وکلای ملت و وکلای دفاتر مشخص می شوند.

وی با اشاره به بررسی نقل و انتقال خودرو در جلسه امروز مجلس گفت: برخی از نمایندگان می گویند که این اس ام اس ها منتسب به نیروی انتظامی است.

عباسی همچنین با انتقاد از اخبار 20:30 صدا و سیما گفت: این بخش خبری هجمه هایی را علیه مجلس آغاز کرده که درست نیست.

لاریجانی نیز در پاسخ به وی گفت: شان نمایندگان مجلس این است که بر اساس مصالح و آنچه که حق می دانند تصمیم بگیرند. این اقدامات و کارها تاثیری در شان نمایندگان ندارد و ما نیز این موارد را در هیئت رئیسه لحاظ می کنیم.

غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام نیز در تذکری با اشاره به هجمه هایی که از سوی صدا و سیما برخی سایت ها درباره نمایندگان مجلس آغاز شده است، گفت: در حالی این هجمه ها شکل گرفته است که نمایندگان مجلس جز منافع مردم چیز دیگری را مد نظر قرار نداده اند و مباحث مربوط به ثبت سند در نقل و انتقال خودرو موضوع حقوقی است.

وی از هیئت رئیسه خواست تا از شان حقوق مجلس دفاع کند.

لاریجانی نیز در پاسخ به وی گفت: بهتر است رسانه ها اجازه بدهند بحث های حقوقی درفضای کارشناسی انجام شود و فکر نکنند با این کارها می توانند نظر خودشان را به ما تحمیل کنند.

رئیس مجلس افزود: نمایندگان از منطق حقوقی و مصالح کشور در این باره رای و نظر می دهند.

به گزارش خبرنگارپارلمانی مهر، بررسی اجباری شدن ثبت سند رسمی در نقل و انتقال خودرو در دستور کار نمایندگان مجلس قرار داشت و بر این اساس نمایندگان مجلس امروز تصمیم گرفتند که از این پس نقل و انتقال خودرو با ثبت سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی انجام شود و یا بدون آن باشد.

کد خبر 1233063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha