۲۷ دی ۱۳۸۹، ۱۵:۳۹

امسال؛

صنعتگران همدان در 63 نمایشگاه شرکت کردند

صنعتگران همدان در 63 نمایشگاه شرکت کردند

همدان - خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: هنرمندان برجسته و شاخص استان همدان از ابتدای سال جاری تا کنون در 63 نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی شرکت کرده اند.

بهجت عباسی با بیان اینکه هنرمندان این استان در 27 نمایشگاه برگزار شده در استان همدان نیز حاضر شده اند، گفت: شهر همدان میزبان 17 نمایشگاه در طول سال بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان های رزن، ملایر و تویسرکان از دیگر فضاهای برگزاری نمایشگاه های هنرهای سنتی و صنایع دستی استان همدان به شمار می آید، افزود: عروسک سازی، سراجی، ساز سازی، مروار بافی، منبت کاری و گلیم بافی برخی از رشته های صنایع دستی معرفی شده در نمایشگاه های همدان محسوب می شوند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه هنرمندان صنایع‌دستی همدان تا پایان آذرماه امسال در 36 نمایشگاه خارج از این استان شرکت کردند، اظهار داشت: دو نمایشگاه خارج از کشور نیز در فهرست نمایشگاه‌های استان همدان قرار دارد.

بهجت عباسی با بیان اینکه صنایع‌دستی همدان در کشورهای عراق و ارمنستان نیز به نمایش گذاشته شده، ادامه داد: قزوین، خراسان رضوی، فارس، هرمزگان، خراسان جنوبی و تهران شرایط عرضه صنایع‌دستی را فراهم ساختند.

وی اضافه کرد: صنعتگران این استان همچنین به استان‌های ایلام، سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه و کردستان نیز اعزام شده‌اند.

عباسی یادآور شد: هنرمندان فرستاده شده به نمایشگاه‌ها در رشته های سفالگری، گلیم بافی، مرواربافی، نقاشی روی چرم، معرق چوب، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و نقاشی روی شیشه فعال هستند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت: برخی نمایشگاه‌ها از سوی معاونت صنایع‌دستی و سایر آن ها با حمایت های دیگر ادارات و دستگاه‌های دولتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور صنایع‌دستی همدان در نمایشگاه‌های صنایع دستی زمینه ساز معرفی تولیدات این استان به مردم ایران و جهان شده است.

کد خبر 1234266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha