۲ بهمن ۱۳۸۹، ۱۸:۴۹

همتی تاکید کرد:

دانش محور شدن رویکرد نظارتی دیوان محاسبات از مشکلات می کاهد

دانش محور شدن رویکرد نظارتی دیوان محاسبات از مشکلات می کاهد

کرج - خبرگزاری مهر: معاون حقوقی، امور مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات گفت: رویکرد نظارتی دیوان محاسبات دانش محور و پویاست و به این سمت پیش می رود زیرا دانش محور شدن از مشکلات می کاهد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، فریدون همتی بعد از ظهر شنبه در شورای اداری و مراسم معارفه چند مسئول استان البرز از جمله مدیرکل دیوان محاسبات اداری این استان در استانداری افزود: دیوان محاسبات باید به سمت فعالیتهای نظارتی دانش محور گام بردارد و برای تحقق این امر نیز برنامه ها و تمهیداتی پیش بینی شده است که امیدواریم به بهترین نحو محقق شود.

وی ادامه داد: رویکردهای جدید دیوان محاسبات به ارتقای کمی و کیفی عملکرد این دیوان منجر و باعث می شود که نظارتها تقویت شوند و اثربخش تر باشند.

این مسئول گفت: همچنین گسترش آموزشها و ارتقای کیفی آنها در این زمینه دنبال می شود که طبق پیش بینی ها این امر،‌ بسیاری از مشکلات را از سر راه برخواهد داشت و از موانع می کاهد.

آموزش مدیران دیوان محاسبات تداوم داشته باشد

همتی عنوان کرد: لازم است آموزش مدیران دیوان محاسبات تداوم داشته باشد و دانش آنها به روز باشد تا بتوانیم به کمک این امر از حجم مشکلات بکاهیم و مشکلات جدید نیز به وجود نیاید.

وی خاطرنشان کرد: البته صرف افزایش کمی آموزشها کافی نیست و باید این آموزشها از کیفیت بسیار بالا و مناسب نیز برخوردار باشند تا اثربخشی آنها چندین برابر شود و بتوانیم استفاده های مطلوبی از این آموزشها داشته باشیم.

همتی افزود: استفاده از تکنولوژی های جدید در این زمینه، مکمل فعالیتهای آموزشی است و این دو به کمک هم می توانند زمینه ارتقای فعالیتهای دیوان محاسبات را فراهم کنند.

رویکرد نظارتی به شکل پویا، دانش محور و به هنگام باشد

این مسئول گفت: ‌لازم است رویکرد نظارتی این دیوان به شکل پویا، دانش محور و به هنگام باشد تا بتوانیم اهداف وجودی این دیوان را به شکل کامل عملی و محقق کنیم.

وی یادآور شد: ایجاد ستاد فنی دنبال می شود که این امر ازحجم مشکلات می کاهد و پاسخگویی به ابهامات را تسهیل خواهد کرد که این امر، ضرورت ایجاد این ستاد را بیش از پیش آشکار می کند.

همتی بیان کرد: به کمک این ستاد، هرجا که دستگاه ها از نظر قانونی به ابهام برمی خورند، به کمک آنها می رویم و ابهامات پاسخ داده می شود.

رویکرد ما پیشگیری از طریق مشاوره است

در ادامه این جلسه، مدیر دیوان محاسبات البرز نیز اضافه کرد: رویکرد ما پیشگیری از طریق مشاوره است و این امر باید با افزایش جدیتها عملیاتی شود.

تقی زاده فانید افزود: در جهت اجرای قانون پیش می رویم و تلاش می کنیم که پیشگیری را جزو فعالیتهای زیربنایی دیوان محاسبات در البرز قرار دهیم.

کد خبر 1237432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha