۴ بهمن ۱۳۸۹، ۲۱:۲۴

عون تاکید کرد:

ائتلاف حریری با آمریکا خطری بزرگ برای لبنان/ بی اعتبار شدن دادگاه بین المللی

ائتلاف حریری با آمریکا خطری بزرگ برای لبنان/ بی اعتبار شدن دادگاه بین المللی

رئیس جریان آزاد ملی مسیحی لبنانبا بی اعتبار دانستن دادگاه بین المللی ترور رفیق الحریری تاکید کرد : ائتلاف سعد الحریری با آمریکا که تنها دوستش، رژیم اسرائیل است، خطری بزرگ برای لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه بی بی سی، "میشل عون" تاکید کرد: هدف اصلی مخالفان در لبنان انجام اصلاحات و تغییرات در کشور است.

وی افزود: ما با طایفه سنی دشمنی نداریم، بلکه با تخلفات دوره حکومت "سعد حریری" مشکل داریم. ما با سنی ها که به اندازه کافی افراد باشرف در میان خود  دارند، احترام می گذاریم.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان تصریح کرد: رسیدن مخالفان به دولت و تشکیل دولت جدید از سوی آنها یک تغییر استراتژیک است و ما راهکار خاصی برای خروج لبنان از بحران مالی داریم.

همپیمان حزب الله اظهار داشت : راه برای اقلیت برای مشارکت در دولت جدید باز است، اما چنانچه تمایلی به مشارکت نداشته باشند دولتی با طیف واحد تشکیل می دهیم.

عون گفت : دادگاه بین المللی از زمانی که موضوع شاهدان دروغین پرونده ترور"رفیق حریری" را نادیده انگاشت، اعتبار خود را از دست داد.

وی افزود: لبنان فدایی آمریکا نیست که در هر موضوع منطقه ای آن را قربانی کند. اولویت آمریکا، اسرائیل و نفت منطقه خلیج فارس است. ائتلاف سعد حریری با آمریکا خطری بزرگی برای لبنان محسوب می شود، زیرا آمریکا یک دوست بیشتر ندارد و آن اسرائیل است.

کد خبر 1239181

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha