۵ بهمن ۱۳۸۹، ۱۴:۰۵

رادیو البرز ویژه برنامه های اربعین را روی آنتن می برد

رادیو البرز ویژه برنامه های اربعین را روی آنتن می برد

کرج - خبرگزاری مهر: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی رادیوالبرز ویژه برنامه هایی را به همین مناسبت روی آنتن می برد.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، رد خون ویژه برنامه ای است از رادیو البرز که به مناسبت اربعین حسینی به تهیه کنندگی زهرا بحریه و گویندگی حسن خلقت دوست بر روی آنتن می رود.

این برنامه گذری دارد بر ورود کاروان به کربلا، واقعه عظیم عاشورا و بازگشت از شام به سمت عراق و کربلا. در حقیقت بیان اربعین از آن روزگار تا به امروز و نقش تعیین کننده این روند در سعادت، رشد مسلمانها و هدایت مردم را بیان می کند که در قالب ترکیبی نمایشی پخش می شود.

"اآینه قیام" ویژه برنامه ای است که به همین مناسبت از رادیو برای مخاطبان پخش می شود. تهیه کنندگی این برنامه را زهرا بحریه، گویندگی آن را مهدی وحیدی، گزارشگری آنرا محمد محمدی و نویسندگی آن را شیوا رمضانی، مژگان پارساحسینی برعهده دارند که به کارشناسی دکتر برهانی فر ضبط و پخش شد.

در این برنامه، آثار و نتایج نهضت قیام امام حسین (ع) و نقش حضرت زینب (س)و امام سجاد (ع) در زنده نگهداشتن این قیام و نقش اربعین در انتقال فرهنگ عاشورا به جامعه مخصوص قشر جوان (از جمله انقلاب اسلامی ایران) بیان می شود.

"همنشین اشک" ویژه برنامه ای است به مناسبت رحلت حضرت محمد (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع). در این برنامه به نقش عظیم فرهنگی حضرت رسول اکرم دربین مردم زمانه خود و ارائه الگوی رفتاری از ایشان برای جامعه امروزی در جهت ارتقاء فرهنگ و دانش عمومی و درباره هدف مهم امام حسن (ع) که پرده برداشتن از طاغوتیان زمان خویش بود، اشاره می کند.

همنشین اشک دارای قالب ترکیبی نمایشی است به تهیه کنندگی زهرا بحریه گویندگی فاطمه فراهانی و حسن خلقت دوست که در تاریخهای12 و 13 بهمن ماه سه شنبه شب و چهارشنبه شب ساعت 21 و 30 دقیقه تا22 پخش خواهد شد.

"چهل منزل آه"  این برنامه با پرداختن به موضوع اربعین و بحث اینکه اربعین چرا اربعین نامیده شد و چه اتفاق مهمی در این روز افتاده است و به معرفی مقاتل مشهور می پردازد.

در این برنامه با یکی از خادمین عتبات عالیات مصاحبه می شود و کارشناسی حجت الاسلام میرزا محمدی  در مورد کاروان بازماندگان عاشورابه سمت کربلا و رسیدن آنها در روز اربعین به کربلا ست.  سمیه فضلعلی تهیه کنندگی و مرضیه بغدادی گویندگی و نویسندگی آن را منصوره وهابی برعهده دارند.

"پابه پای اشک"  این برنامه به تهیه کنندگی راضیه موسوی از گروه عصرگاهی شبکه رادیو البرز به مناسبت اربعین حسینی به صورت تولیدی امروز مدت 30 دقیقه از ساعت 14 و 30 تا 15 به روی آنتن می رود.

این برنامه با پرداختن به موضوع اربعین حسینی شامل سه بخش با آیتم های حضرت زینب (س) و افشاگری، زیارت اربعین و نحوه افشاگری حضرت زینب (س) است همچنین قسمتهایی از فیلم مختارنامه بصورت دیالوگ در این برنامه پخش می شود، قسمتی از زیارت اربعین که توسط مداحان اهل بیت خوانده شد نیز در این برنامه پخش می شود.

کد خبر 1239354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha