۶ بهمن ۱۳۸۹، ۱۵:۰۲

نشست "اسلام و تشیع در اسپانیا" برگزار می‌شود

نشست "اسلام و تشیع در اسپانیا" برگزار می‌شود

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات علاوه بر نشست "اسلام و تشیع در اسپانیا؛ گذشته، حال و آینده"، دو نشست دیگر با عناوین "آینده‌نگاری خبرگزاری‌ها" و "مسأله‌شناسی فرهنگی" را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست "اسلام و تشیع در اسپانیا؛ گذشته، حال و آینده" که از طرف گروه مطالعات فرهنگی جهان اسلام پژوهشکده ارتباطات فرهنگی و بین‌الملل پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود، دکتر سیداحمدرضا خضری (دکتری تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و رایزن سابق فرهنگی ایران در اسپانیا) سخنرانی خواهد کرد.

ظهور اسلام و تشیع در اسپانیا، وضعیت کنونی فرهنگی و اجتماعی مسلمانان اسپانیا، تبیین تعامل جاری فرهنگی ایران و اسپانیا و چشم‌انداز تعامل فرهنگی ایران و اسپانیا در آینده از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست است.

این نشست روز دوشنبه 11 بهمن ماه 1389، ساعت 10 در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

همچنین گروه سینما و تلویزیون پژوهشکده هنر و رسانه این پژوهشگاه در روز یکشنبه، دهم بهمن ماه 1389، ساعت 10، نشست "آینده‌نگاری خبرگزاری‌ها" را با سخنرانی سهیلا خلجی برگزار می‌کند. سازوکارهای فعالیت خبرگزاریها، خبرگزاریها و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات، وضعیت خبرگزاریها در ایران و راهبردهایی برای آینده از مهمترین محورهای مورد بحث در این نشست خواهند بود.

نشست دیگری که در روز شنبه، نهم بهمن ماه 1389، ساعت 14 از سوی مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود، نشست "مسأله‌شناسی فرهنگی" است که سید مجید امامی در آن درباره تفاوت مسأله با ایده، معضل و مشکل، مسأله‌شناسی یا آسیب‌شناسی، نظریه‌های شناخت مسأله، مسأله‌شناسی در مدل فرآیندی سیاستگذاری عمومی و بررسی موردی مسایل فرهنگی ایران سخن خواهد گفت.

این نشستها در سالن جلسات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات واقع در خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره نه برگزار خواهند شد.

کد خبر 1240041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha