۷ بهمن ۱۳۸۹، ۱۳:۳۲

مجاهدی:

قم در شعر آئینی سرآمد است

قم در شعر آئینی سرآمد است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس کانون مداحان و شاعران استان قم با اشاره به ظرفیت‌ها و استعدادهای بالای شعر و شاعری در این استان گفت: قم در شعر آئینی سرآمد استان‌های کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، محمدعلی مجاهدی چهارشنبه شب در دیدار جمعی از شاعران آئینی استان قم با حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم، روند پیشرفت شاعران قمی در سطح کشور را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: روند پیشرفت و رشد شاعران استان قم در عرصه ادبیات و سرودن شعر رو به رشد بوده و در چند سال اخیر شاهد کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌ها و شب‌های شعر در سطح کشور از سوی شاعران قمی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد:‌ انجمن ادبی حرم مطهر حضرت معصومه(س) بیش از گذشته تلاش می‌کند که فرهنگ نامانوس اهل بیت(ع) و ادب والای آن بزرگواران به مردم شناسانده شود و آن اعماق نامکشوف فرهنگ‌نگار عاشورایی است که باید این بیان حماسی و ارزشی به تصویر کشیده شود و این رویکرد جدی با مولفه‌های ارزشی جبران شود.

مجاهدی با بیان اینکه بر سر سفره اهل بیت‌(ع) نشسته‌ایم و تلاش بر این است که عرض ادب به محضر حضرت معصومه(س) صورت گیرد، اظهار داشت: امیدواریم ‌آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تجهیز امکانات این انجمن بتواند در زمینه انتشار فصلنامه و گاهنامه اهتمام داشته باشد و این آثار به عنوان حاصل زحمات شاعران آئینی در عرصه آفرینش آثار فاخر ادبی به مردم حق شناس قم و سایر استان‌های کشور عرضه شود.

رئیس کانون شاعران و مداحان استان قم اظهار داشت: امیدواریم با عنایت تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) بتوانیم تعامل و همکاری تنگاتنگی با آستانه برقرار کنیم و این آغاز حرکت را به فال نیک بگیریم و در آینده نه چندان دور نتیجه این تلاش را مشاهده کنیم.

مجاهدی با اشاره به نگاه سرد برخی مسئولان حرم مطهر حضرت معصومه (س) به این انجمن گفت: تمامی اعضای انجمن ادبی آستانه مقدسه در راستای زنده نگه داشتن شعائر دینی و اسلامی از طریق سرودن اشعار آئینی تلاش می‌کنند اما باید زمینه رشد و بالندگی استعدادهای ادبی و شعری اعضای این کانون در آستانه مقدسه فراهم شود.

وی ادامه داد: تمام اعضای کانون شاعران استان قم نیز حاضرند بدون هیچ چشم داشتی در راستای حفظ و رشد محفل‌های شعرخوانی در این استان تلاش کنند و امیدواریم مشکلات پیش روی آنها برطرف شود.

کد خبر 1240359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha