۹ بهمن ۱۳۸۹، ۱۷:۱۲

احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی اردبیل در جوار امامزاده صدرالدین

احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی اردبیل در جوار امامزاده صدرالدین

اردبیل - خبرگزاری مهر: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از احداث بزرگترین مجموعه فرهنگی این استان در جوار امامزاده صدرالدین شهرستان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبر نگار مهر در اردبیل، حجت الاسلام شهاب الدین حسینی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با رسانه های گروهی استان اظهار داشت: حریم این امامزاده با سه هکتار مساحت به بهترین مجموعه فرهنگی شهر تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این امامزاده در خروجی اردبیل به طرف شهرستان مشگین شهر واقع شده است، اضافه کرد: 40 میلیارد ریال اعتبار در سفر اخیر دولت به استان برای ساخت این مجموعه اختصاص یافته که در صورت جذب، کار احداث آن در زمان کمی به پایان خواهد رسید.

مدیر کل اوقاف استان با اشاره به طراحی تمام امکانات رفاهی و زیارتی برای زائران و گردشگران افزود: ساخت بازارچه، مهمان خانه، کتابخانه، مجتمع فرهنگی و... از جمله طرحهایی است که برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون بیش از 189 امامزاده و بقا متبرکه با مساحتی بالغ بر 80 هزار متر مربع در این استان شناسایی  ساماندهی شده است، تصریح کرد: کار مرمت بنا، احداث حسینیه و محوطه سازی در تمام این مکانهای مقدس آغاز شده است.

حسینی یادآور شد: امامزاده های "سید دانیال" با 20 هزار متر مربع مساحت، "سید احمد معراجی سفید آب"، "سید عبداله کلور"، "سید ابوالقاسم کالار"، "سید آل هاشم" و امامزاده "سید ابراهیم" روستای خمس در شهرستان خلخال امسال در قالب طرح جامع بازسازی و مرمت شده است.

وی ابراز داشت: کار باز سازی امامزاده های سید سلیمان فخر آباد با دو هزار و 500 متر مربع مساحت، سید ابراهیم لاهرود در مشگین شهر و نیز "سید عماد الدین شهر رضی" و امامزادگان منطقه مغان نیز امسال به پایان رسیده است.

این مسئول در تشریح برنامه های این اداره دهه فجر و هفته وقف، غبار روبی و عطر افشانی بقا و امامزادگان، تجلیل از واقفان در همایشی "وقف چشمه سار جاری"، اجرای برنامه فرهنگی و مسابقات قرآنی، عزاداری سنت نبوی و اهل بیت(ع) در جوار امامزاده ها و... را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

وی در پایان وقف را به عنوان بودجه عظیم و ماندگار فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: ضروری است برای توسعه نیت فرهنگی وقف در استان اردبیل اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و فعالیتها و اقدامات جدی به عمل آید.

کد خبر 1241841

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha