۱۷ بهمن ۱۳۸۹، ۲۰:۳۸

شجاعی خواستار شد:

سامانه حمایت از ناشران در کشور ایجاد شود

سامانه حمایت از ناشران در کشور ایجاد شود

ساری - خبرگزاری مهر: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، خواستار رسیدگی به وضعیت ناشران و نویسندگان و ایجاد سامانه حمایتی برای این فعالان در کشور شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رمضان شجاعی کیاسری ظهر یکشنبه در مراسم افتتاحیه صد و هشتاد و سومین نمایشگاه کتاب استانی و هفتمین نمایشگاه کتاب مازندران در ساری  گفت: مشکلات ناشران از جمله مطالبات این قشر از دولت و مجلس است.

وی افزود: در لایحه پنجم برنامه پنجم در ارتباط با موضوعات فرهنگی که سرفصل نخست برنامه را شامل می شود توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی و توسعه و اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی شده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اعتبارات سال گذشته بودجه قابل توجهی برای وزارت ارشاد اختصاص داده شد و امسال هم به همین ترتیب است.

وی یادآور شد: ناشران حلقه وصل بین کتابخوان ها و محققان و ناشران هستند که وجه فرهنگی و اقتصادی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

شجاعی افزود: کتاب بهترین بستری است که در تثبیت و ماندگاری آثار نقش آفرین است.

نماینده مردم ساری در مجلس با اشاره به اینکه قرآن  آخرین اتمام حجت خدا است که جاودانه مانده خاطرنشان کرد:پیام خداوند از طریق کتاب به بندگان رسیده است.
 
استاندار مازندران در این نشست گفت:مولفه ناشر ،و دست اندرکاران چاپ ، اساسی ترین یار و بازئی محقق ئ اندیشه هستند.

سید علی اکبر طاهایی افزود: به مدد صنعت چاپ است که محققان و نویسندگان آثار خود را به بازار عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه درترویج فرهنگ کتابخوانی کوشش شود اظهار داشت:مازندران در شمار برجسته ترین حوزه اندیشه دینی و قرآنی قرار دارد و امروز گران سنگ ترین تفسیر قرآن متعلق به عالم برجسته مازندران است.

کد خبر 1247163

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha