۸ آبان ۱۳۸۳، ۱۱:۵۸

به مناسبت 8 آبان سالروز شهادت حسين فهميده

جوانِ زنده و بانشاط و پُراميد و پاكدامن ، مى تواند يك تاريخ را بيمه كند

او سيزده ساله بود؛ اما با رشد، با شعور، با اراده و مصمم ، كه كشور خود را مى شناخت ، امام خود را مى شناخت ، دشمن خود را مى شناخت ، اهميت وجود و فعاليت خود را هم مى شناخت و رفت اين سرمايه را تقديم عزت كشور و آينده انقلاب و منافع و مصالح مردم كرد.

گروه دفاع مقدس : هشتم آبان ماه سالروز شهادت محمد حسين فهميده است، نوجوان 13 ساله اي كه بيكباره قله هاي شرف و انسانيت و غيرت را پيمود و نام و ياد او سرمنشأ حماسه هاي سترگ  وسيره او نيز الگوي شايسته اي براي دانش آموزان بسيجي ، جوانان و نوجوانان كشور شد.

 حماسه شهيد محمد حسين فهميده  يادآور رشادتهاي دوران دفاع مقدس و ارزشهاي والاي آن زمان است ..آنچه در پي مي‌آيد،سخنان مقام معظم رهبري  در سالگرد شهادت شهيد فهميده در سال 1377است كه خطاب به جوانان بيان كردند.

((‌  امروز روز جوان و نوجوان است ، كه مناسبت آن هم شهادت يك نوجوان بسيجى است ؛ شهيد حسين فهميده . اين از آن مواردى است كه شخصيتهاى حقيقى ، به نماد و به حقايق اسطوره گون تبديل مى شوند. ما در تاريخ خود از اين موارد بسيار داريم . اى بسا حوادثى كه امروز وقتى گفته بشود، از بس عجيب است ، همه تصور مى كنند كه اسطوره و افسانه است ؛ اما حقيقت است . نمونه هاى آن را ما در زمان خودمان بارها و بارها ديده ايم و شنيده ايم ؛ و از جمله زيباترين آنها، شهادت اين نوجوان بسيجى است . او سيزده ساله بود؛ اما با رشد، با شعور، با اراده و مصمم ، كه كشور خود را مى شناخت ، امام خود را مى شناخت ، دشمن خود را مى شناخت ، اهميت وجود و فعاليت خود را هم مى شناخت و رفت اين سرمايه را تقديم عزت كشور و آينده انقلاب و منافع و مصالح مردم كرد. جسم او رفت ، اما روحش زنده ماند، يادش ‍ ابدى شد و خاطره اش به صورت اسطوره درآمد؛ اين الگوست .
جوانان عزيز من ! نوجوانان ! همه شما مى توانيد در كشورتان نقش پيدا كنيد. يك روز نقش ، نقش "حسين فهميده " بود؛ يك روز نقشهاى ديگر است . در زمينه ى مسائل دينى ، مسائل فرهنگى ، مسائل سياسى ، مسائل اخلاقى ، آينده نگرى ، اميدبخشى ، نشاط دادن به محيط پيرامون خود، تعبد و تقيد و پايبندى به شريعت اسلامى - كه سرمايه سربلندى فرد و جامعه است - مى توان مجاهدت كرد. البته در آنها، دادنِ جان مطرح نيست ؛ اما همت و اراده و تصميم لازم دارد. همه مى توانيد در مدارس ، در دانشگاهها، در محيطهاى كار و غيره ، نقش ايفا كنيد. جوانِ زنده و بانشاط و پُراميد و پاكدامن ، مى تواند يك تاريخ را بيمه كند. به همين جهت است كه روى جوانان كشورهاى دنيا، صهيونيستها و استعمارگران و كمپانى داران عالَم سالها كار و تلاش كردند، تا شايد بتوانند نسلهاى جوان را فاسد كنند؛ اراده و اميد را از آنها بگيرند؛ آينده را در چشم آنها تيره و تار كنند؛ آنها را به آينده ماءيوس نمايند و دچار مشكلات عصبى و اخلاقى كنند. آنچه در دنيا مى بينيد، تصادفى نيست .
البته براى شما جوانان و نوجوانان عزيز كشورِ ما هم خيلى خوابها ديدند، خيلى نقشه ها كشيدند؛ اما بحمداللّه نتوانستند. البته اين نتوانستن ، به خاطر هوشيارى شماست . اين هوشيارى را افزايش بدهيد - هم در دانشگاهها، هم در مدارس - به دنبال فهم صحيح معارف اسلامى و پايبندى به تكاليف دينى و اخلاق نيك باشيد. اين كشورى كه بيست سال است براى بهروزى خود تلاش مى كند و اين همه قدمهاى بلند در دوران خودتان برداشته است ، اين را به يك نقطه از همه جهت برجسته و پيشرفته تبديل كنيد؛ اين كار شماست و در دست شماست ؛ از حالا بايد مقدماتش را در خودتان فراهم كنيد. شرط اول هم اين است كه پارسا باشيد، هوشمند باشيد، فكر كنيد، دوست را بشناسد، دشمن را بشناسيد.))

کد خبر 125207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha