۲۷ بهمن ۱۳۸۹، ۱۴:۰۰

"تندباد تشنه" از راه رسید

"تندباد تشنه" از راه رسید

کتاب "تند باد تشنه" تلخیص و بازنویسی شرفنامه نظامی گنجوی نوشته هیبت‌الله اکبر گندمانی از سوی شرکت سهامی کتابهای جیبی وابسته به انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نویسنده در مقدمه این کتاب که از مجموعه "بازنویسی داستانهای منظوم" به چاپ رسیده عنوان کرده است: در این نوشتار، تلاش شده است تا متنی به خوانندگان عزیز ارائه شود که در حد امکان، ارزشها و روح متن اصلی را در خود نگاه دارد و ساختار یک اثر ادبی را به خود بگیرد. همچنین در این بازنوشته، از شرح بیت به بیت اشعار پرهیز شده است تا در قالب داستانی زیبا بتواند به ذائقه و خواسته‌های خوانندگان امروزی نزدیک شود.

کتاب "تند باد تشنه" بر اساس کتاب "شرفنامه" به تصحیح و حواشی حسن وحید دستگردی و به کوشش دکتر سعید حمیدیان، نگاشته شده است.

در این کتاب در بخش "رهایی یافتن نوشابه" می‌خوانیم: اسکندر چون از غارت و جنگ فارغ شد، در مرز کشور روس سرزمین دلپذیری یافت که آب و هوایی خوش و سلامت‌بخش داشت و بر آن شد تا چندی در آنجا بماند. سپس دستور داد تا بساط بزم بگسترند و غنیمتها را عرضه کنند. چون غنیمتها را پیش آوردند، دبیران به شمارش آنها پرداختند و برشاه عرضه کردند.

از بخشهای "تندباد تشنه" می‌توان به نامه دارا به اسکندر، به پادشاهی نشستن اسکندر، بزم اسکندر با نوشابه، رفتن اسکندر به هندوستان و رفتن اسکندر به جنگ روسیان اشاره کرد.

کتاب "تندباد تشنه" با شمارگان 3000 نسخه در 170 صفحه و به  قیمت2000 تومان منتشر شده است.
 

کد خبر 1254688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha