۳۰ بهمن ۱۳۸۹، ۱۹:۳۷

وحدت بزرگترین نیاز جهان اسلام در شرایط کنونی است

وحدت بزرگترین نیاز جهان اسلام در شرایط کنونی است

سننندج - خبرگزاری مهر: عالم دینی کشور بنگلادش از وحدت به عنوان بزرگترین نیاز امروز جهان اسلام نام برد و گفت: اتحاد و انسجام مسلمانان راه نفوذ دشمنان را می‌ بندد.

به گزارش خبرنگار مهر سنندج، محمد عبدالحنان بعد از ظهر شنبه در دومین همایش بین ‌‌المللی منادیان وحدت که در مجتمع فجر سنندج، برگزار شد، با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام علیه جوامع اسلامی افزود: شکاف بین صفوف مسلمین زمینه‌ ساز تحقق اهداف شوم دشمنان است.

وی وحدت را بهترین راه مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام و گسترش این دین الهی دانست و اضافه کرد: بی‌ احترامی دشمنان اسلام به ارزش‌ های اسلامی ثمره نفاق و حذف وحدت کامل در میان مسلمانان است.

عبدالحنان با اشاره به اینکه امت اسلام یک امت واحد و قدرتمند است، ادامه داد: وجود اختلافات جزیی در سلیقه نمی ‌تواند اتحاد و همبستگی مسلمانان را خدشه‌ دار کند.

وی بیان داشت: هتک حرمت به پیامبر عظیم‌ الشان اسلام و سوزاندن کلام خدا از سوی دشمنان به ویژه استکبار جهانی ثمره شکاف‌ هایی است که امروزه متاسفانه به دلیل اختلافات جزیی و سلیقه ‌ای در میان مسلمانان به وجود آمده است.

این عالم دینی کشور بنگلادش خاطرنشان کرد: دشمنان به هر طریقی می‌خواهند بین صفوف فشرده امت اسلام شکاف انداخته و به اهداف خود برسند بنابراین بر هر فرد مسلمان اعم از شیعه و سنی و دیگر فرق اسلامی واجب است با کنار گذاشتن اختلافات جزیی تنها به وحدت بیندیشند.

وی با بیان اینکه 90 درصد از جمعیت 160 میلیون نفری بنگلادش مسلمان هستند، اظهار داشت: مسلمانان اهل سنت و تشیع این کشور متحد و یکپارچه در کنار هم زندگی می‌کنند.

وی به حضور پررنگ مسلمانان شیعه و سنی مذهب در مساجد این کشور اشاره کرد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه امروزه در بسیاری از کشورهای اسلامی وحدت و برادری بین مسلمانان حرف نخست را می ‌زند.

وی یادآورشد: نفاق و جدایی مهمترین عاملی است که موجب وارد شدن لطمه‌ های زیادی در طول تاریخ به جهان اسلام و مسلمانان شده است.

عبدالحنان شناخت مسلمانان از مذاهب مختلف این دین الهی را از دیگر نیازهای امروز جامعه اسلام عنوان کرد و ادامه داد: در بسیاری از موارد عدم شناخت از عقاید و ارزشهای یک مذهب موجب بی ‌توجهی مذاهب دیگر به این ارزش‌ ها شده و در نتیجه این امر موجب نفاق و جدایی مسلمانان از یکدیگر می‌شود.

وی مطالعه و کسب شناخت از مذاهب مختلف این دین الهی توسط مسلمانان را ضروری خواند و گفت: با توجه به هجمه‌های دشمنان اگر هر کدام از ما نسبت به آئین و مذهب یکدیگر مطالعه و اطلاعات کافی نداشته باشیم دچار اختلاف می‌شویم.

محمد عبدالحنان از انقلاب اسلامی ایران نیز به عنوان احیاگر ارزشهای این دین الهی نام برد و ادامه داد: امروزه ملت ایران اسلامی به دلیل امنیت و آرامشی که در سایه انقلاب به دست آورده‌ اند در تمام مسائل دینی، اجتماعی علمی و فرهنگی حرف نخست را در جهان می‌ زنند.

کد خبر 1257447

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha