۲ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۳۸

تشکری هاشمی:

بهسازی معابر شهری و ساماندهی تجهیزات ترافیکی پایتخت آغاز شد

بهسازی معابر شهری و ساماندهی تجهیزات ترافیکی پایتخت آغاز شد

معاون ترافیک شهرداری تهران با اشاره به آغاز به کار ستاد استقبال از بهار در معاونت حمل و نقل و ترافیک گفت: در آستانه سال جدید ضمن بهسازی معابر شهری، نسبت به تجهیز امکانات و ساماندهی تجهیزات ترافیکی در بزرگراه ها اقدام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر تشکری هاشمی با اعلام رسمی آغاز به کار ستاد استقبال از بهار در این معاونت از اول اسفند ماه، گفت : در واپسین روزهای سال جاری و در آستانه سال جدید ضمن بهسازی معابر شهری، نسبت به تجهیز امکانات و ساماندهی تجهیزات ترافیکی در بزرگراه ها و شریان‌های شهر اقدام خواهد شد.

وی با تأکید بر این که مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک با حداکثر بهره‌گیری از ظرفیت‌های اجرایی و بهره‌مندی از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به استقبال بهار می‌رود، اظهار کرد: به این منظور علاوه بر امکانات ستادی، توانایی‌های موجود در معاونتهای ترافیک مناطق بیست و دو گانه نیز به کار گرفته خواهد شد.

معاون ترافیک شهرداری تهران محور اقدامات این معاونت را خدمات‌رسانی هر چه بهتر و بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی عنوان نمود و تصریح کرد: به این منظور با توجه به افزایش ساعات کار مراکز خرید در اسفند ماه، نسبت به تأمین سرویس شبانه حمل و نقل عمومی تا ساعت 12 نیمه شب اقدام شده است.

وی از تقویت خطوط شبانه اتوبوسرانی که به صورت شبانه‌روزی در محورهای اصلی و مسیرهای اتوبوس‌های تندرو (BRT) سرویس می‌دهند، خبر داد و اضافه کرد: نسبت به برقراری خطوط جدید اتوبوسرانی و تقویت خطوط موجود به مقصد مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری و جا‌به‌جایی مسافران در این مسیرها تا ساعت 12 نیمه شب نیز اقدام لازم به عمل آمده است.

تشکری هاشمی با اعلام افزایش ساعات کار تاکسی‌های خطی و گردشی و تمرکز فعالیت آن‌ها در محل‌های تجمع مسافر از جمله محدوده مراکز تجاری، گفت: در این مدت گشت‌های بازرسی تاکسیرانی از نخستین ساعات صبح تا واپسین ساعات شب بر فعالیت تاکسی‌ها نظارت کرده و از جمله رعایت دقیق دریافت نرخ کرایه‌های مصوب از سوی رانندگان تاکسی را کنترل خواهند کرد.

وی در مورد فعالیت مترو در اسفند ماه نیز با تأکید بر این که هر روز که واگن‌های مترو از گمرک ترخیص شده و به تهران برسند آن‌ها را بلافاصله آماده نموده و در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم، افزود: مترو نه تنها در ماه اسفند بلکه در تمام ایام سال از حداکثر ظرفیت خود استفاده می‌کند و مدیران و کارکنان خدوم این مجموعه در ماه پایانی سال نیز با تمام توان به خدمت‌رسانی خواهند پرداخت.

معاون شهردار تهران ضمن قدردانی از خدمات و زحمات راهنمایی و رانندگی، هماهنگی با پلیس راهور جهت ایجاد انضباط ترافیکی و اعمال قانون در برخورد با رانندگان و موتورسیکلت سواران متخلف را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: در اسفند ماه با جدیت بیشتری نسبت به کنترل محدوده طرح ترافیک و طرح زوج و فرد از طریق دوربین‌های کنترل مکانیزه و نیروهای پلیس راهور اقدام می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی پارکینگ‌های عمومی و طبقاتی تحت پوشش سازمان ترافیک جهت پذیرش خودرو با حداکثر ظرفیت، تصریح کرد: سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارها نیز آمادگی کامل دارد تا با به کارگیری تمام امکانات و با حداکثر ظرفیت در خدمت میهمانانی که به تهران می‌آیند و نیز شهروندانی که از طریق اتوبوس‌های مسافربری از تهران به اقصی نقاط کشور سفر می‌کنند، باشد.

تشکری هاشمی از افزایش نظارت و کنترل و رفع نواقص احتمالی چراغ‌های راهنمایی، دوربین‌های نظارت تصویری و تابلوهای متغیر خبری خبر داد و اضافه کرد: در این ایام زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی متناسب با جریان ترافیک معابر منتهی به مراکز خرید تنظیم شده و از طریق رادیو تهران و تابلوهای متغیر خبری نسبت به اعلام لحظه‌ای وضعیت ترافیک و سطح شهر اقدام خواهد شد.

وی با بیان به این که در این ایام نسبت به پایش و سنجش وضعیت آلودگی هوا و صدا و اعلام به موقع آن همچون سایر مواقع سال به شهروندان اقدام می‌شود، گفت: در این مدت نسبت به رفع نقایص احتمالی علایم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای ترافیکی و نیز تجدید و تکمیل خط‌کشی بزرگراه‌ها و معابر اصلی و خطوط عابر پیاده و نیز تعمیر و تعویض گاردریل‌های بزرگراهی اقدام لازم به عمل می آید.

معاون شهردار تهران با ذکر این نکته که همچون هر سال ساعات کار مراکز معاینه فنی خودرو افزایش یافته و این مراکز در روزهای تعطیل نیز فعال خواهند بود، افزود: مراکز مذکور به منظور افزایش ایمنی خودروها و در نتیجه تأمین سلامت سرنشینان آن‌ها با تمام توان آماده خدمات‌رسانی هستند، ضمن این که اساساً انجام معاینه فنی باعث کاهش مصرف سوخت در سفرهای نوروزی خواهد شد.

وی از شناسایی گره‌های ترافیکی در سطح شهر و همکاری با پلیس راهور جهت رفع این گره‌ها خبر داد و گفت: به این منظور نقاط تجمع مسافر و مراکز جذب سفر در سطح مناطق شناسایی شده و هماهنگی لازم به عمل آمده است.

کد خبر 1258347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha