۱۳ اسفند ۱۳۸۹، ۱۶:۳۳

گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان

گزیده خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های اصفهان

اصفهان - خبرگزاری مهر: امامان جمعه امروز شهرستان‌های اصفهان در خطبه‌های نمازجمعه خود به مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر در اصفهان، خطیبان جمعه شهرستان‌های استان اصفهان ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های مختلف این استان، مسائل مختلفی را مد نظر قرار دادند که در پی می‌آید.

امام جمعه دهاقان: کشورهای با ارزش، عزت خود را حفظ می‌کنند

امام جمعه دهاقان با اشاره به لزوم وجود عزت در کشورهای مختلف جهان، گفت: کشوری که بخواهد ارزش خود را بالا ببرد، عزت خود را حفظ می‌کند.

حجت‌الاسلام حسین مومن‌پور در خطبه‌های نماز جمعه شهر دهاقان به انقلاب‌های مردم در کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: اهمیت و نقش رهبری در جامعه زمانی آشکار می‌شود که یک ملت، دست به انقلاب می‌زنند، به پیروزی می‌رسند اما از وجود رهبر آگاه که بتواند این انقلاب را بر اساس جهت‌دهی‌های مشخص هدایت کند، محروم هستند.

وی با اشاره به نقش رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: همگان شاهد بودند که در زمان حکومت طاغوت در ایران، دشمنان ثروت و نفت این کشور را به یغما می‌بردند، اما به برکت رهبری عالم، مردم به پا خاستند و موجبات پیروزی انقلاب را فراهم آوردند.

امام جمعه دهاقان در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) تصریح کرد: کمیته امداد پس از پیروزی انقلاب اسلامی فقط با 50 هزار تومان فعالیت خود را آغاز کرد اما اکنون به برکت تمامی فعالیت‌های خیرخواهانه، صاحب مقام و منزلتی الهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است نیاز مردم نیازمند را به هر شکل ممکن رفع کرد، اضافه کرد: در کنار رفع نیازهای مردم نیازمند، باید عزت نفس آنها نیز حفظ شود و بر همین اساس است که امروزه فعالیت‌ها و طرح‌های خودکفایی کمیته امداد یکی پس از دیگری و با موفقیت به اجرا درمی‌آید.

امام جمعه دامنه: مزدوران آمریکا اسرائیل و منافقین خواهان براندازی نظام اسلامی ایران هستند

امام جمعه دامنه نیز گفت: تحرک چند فتنه‌گر در ایران و خیزش برای براندازی نظام اسلامی خنده‌دار و مسخره است.

حجت‌الاسلام مرتضی صانعی در خطبه‌های نماز جمعه شهر دامنه به حوادث جهان اسلام اشاره کرد و افزود: مردم مسلمان با بیداری اسلامی خویش تحول چشمگیری در منطقه به وجود آورده‌اند.

وی اضافه کرد: آنها به واسطه ظلم و ستم زمام‌دارانی همچون دیکتاتور لیبی و حسنی مبارک و دیگران و اطاعت آنان از آمریکا و اسرائیل، انقلاب خود را شروع کردند که امیدواریم این انقلاب به سرانجام برسد.

خطیب جمعه دامنه به تحرکات چند فتنه‌گر در ایران اشاره کرد و گفت: مزدوران آمریکا اسرائیل و منافقین خواهان براندازی نظام اسلامی ایران هستند و می‌خواهند به وسیله تحرک چند فتنه‌گر در ایران، خیزشی برای براندازی نظام اسلامی تدارک ببینند که بسیار مسخره و خنده‌دار است.

وی تاکید کرد: از همه مردم ایران به جهت بیداری و طرفداری از ولایت تشکر می‌کنم و از مسئولین قضایی خواستارم سران فتنه را به سزای اعمال ننگین خود برسانند و رابطه آنان را با جنایتکارانی همچون آمریکا و اسرائیل قطع کنند.

امام جمعه بوئین: کانون مساجد پشتوانه‌ نظام مقدس اسلامی هستند

امام جمعه بوئین میاندشت نیز گفت: کانون فرهنگی و هنری مساجد از بهترین و قوی‌ترین پشتوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوئین میاندشت به سالروز تأسیس کانون‌های هنری و فرهنگی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: بدون تردید حضور جوانان حق‌جوی عاشق دین و معنویت و ولایت در مساجد، از جمله بهترین و قوی‌ترین پشتوانه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: حضور جوانان می‌تواند بیانگر این حقیقت باشد که جهت‌گیری‌های کانون‌های فرهنگی در مساجد، توحیدی باشد یعنی اینکه مساجد برای خدا است و نباید برای غیر خدا مطرح شود.

امام جمعه بویین و میاندشت اضافه کرد: افرادی که می‌توانند در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت داشته باشند، دارای ویژگی‌های ایمان، اخلاق، تقوا، اخلاص، دین‌داری و ولایت‌مداری هستند و اکنون نیز مساجد و کانون‌های فرهنگی نقش اصلی هدایت‌گری را به عهده دارند

وی بیان داشت: مساجد تنها پایگاه مردمی به شمار می‌روند که می‌توانند تبلیغات دشمنان را خنثی کنند.

وی همچنین به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی با بهره‌مندی از اهل بیت عصمت و طهارت در مسئله احسان نیکوکاری همیشه از جمله پیشگامان بوده و یکی از افتخارات مردم ایران همین مسئله احسان و نیکوکاری است.

خطیب جمعه خور: وجود ربا در جامعه مردم را به حرام می‌کشاند

امام جمعه موقت خور نیز در جمع نمازگزاران شهر خور و بیابانک گفت: اگر جامعه‌ای بر اساس ربا شکل گیرد، فساد اقتصادی در آن زیاد می‌شود و مردم تجارت را رها می‌کنند و از حلال به حرام می‌افتند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عزیز با بیان اینکه روایات متعددی در زمینه جلوگیری از رواج ربا در جامعه وجود دارد، افزود: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند از کسب مال حرام بر امت خود بیم دارم و بر اساس همین سخن پیامبر، کسب روزی حلال و جلوگیری از افتادن جامعه به ورطه ربا برای امت اسلامی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه قسمت مهمی از تاکیدات دین مبین اسلام بر اساس چگونگی تامین معاش و امور اقتصادی مردم شکل گرفته است، تصریح کرد: دین اسلام یکی از معدود ادیانی است که برای امور مالی برنامه دارد.

امام جمعه موقت خور تاکید کرد: دین مبین اسلام، یکی از مصادیق تقوی را رعایت تقوای امور مالی و اقتصادی می‌داند.

امام جمعه تیران: عدم توجه مسلمانان به یکدیگر، بی‌مهری به اسلام است

امام جمعه تیران هم در جمع نمازگزاران شهر تیران گفت: دین اسلام سفارش می‌کند که مسلمانان به یکدیگر توجه داشته باشند و در مواقع نیاز به یاری یکدیگر بشتابند.

حجت‌الاسلام علی سجادی افزود: بر اساس این فرمان و دستور صریح دین اسلام، اگر مسلمانان به یکدیگر توجه داشته‌ باشند، نمی‌توان آنها را مسلمان نامید و این موضوع بی‌مهری به دستورات اسلام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و ادامه داد: نباید زمان احسان و نیکوکاری در جامعه اسلامی را فقط محدود به یک هفته کرد بلکه باید شرایطی ایجاد شود تا مسلمانان در تمامی طول سال این عمل خداپسندانه را انجام دهند.

امام جمعه تیران تاکید کرد: دین اسلام، دین احسان و نیکوکاری و خدمت به مردم و رحم به نیازمندان است و مسلمانان باید در خدمت‌رسانی و یاری مسلمانان نیازمند از یکدیگر پیشی بگیرند.

کد خبر 1266605

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha