۲۳ اسفند ۱۳۸۹، ۱۷:۱۰

کتابخانه های عمومی کردستان در ایام نوروز تعطیل نمی شوند

کتابخانه های عمومی کردستان در ایام نوروز تعطیل نمی شوند

سنندج - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از فعالیت و خدمت رسانی تعدادی از کتابخانه های عمومی در شهر سنندج و سایر شهرستان های استان در ایام نوروز خبر داد.

عطا الله رستگار در گفتگو با خبرنگار مهر در سنندج با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروز کتابخانه های عمومی استان از اول تا چهارم فروردین ماه باز و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آماده خدمت رسانی است، افزود: این اقدام در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه انجام می شود.

وی به فعالیت کتابخانه های مرکزی، شماره یک و بهاران در سنندج اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان های بانه، سقز، مریوان، کامیاران، قروه و بیجار نیز هر کدام یک کتابخانه در ایام تعطیلات نوروز آماده خدمت رسانی به مردم فرهنگی استان و مسافرین نوروزی است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کردستان تعداد اعضای کتابخانه های عمومی در این استان را بیش از 500 هزار نفر برشمرد و خاطر نشان کرد: این استان در سال گذشته عملکرد بسیار خوبی در جذب اعضای فعال کتابخانه های عمومی در سطح کشور داشته و به همین دلیل جزو استانهای برتر به شمار می رود.

رستگار نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را بسیار ارزشمند ذکر کرد و بیان داشت: جوامعی که در آن مطالعه و کتابخوانی به فرهنگ تبدیل شده راه آسانی برای نیل به توسعه را پیش رو دارند و به همین دلیل نیاز است که اقداماتی در این حوزه در سطح کشور نیز اجرایی شود.

وی یادآور شد: استان کردستان در حال حاضر دارای 45 باب کتابخانه نهادی و 63 باب کتابخانه مشارکتی است که با توجه به اجرای پروژه های مختلف و بهره برداری از آنها، این تعداد در سال آینده افزایش چشمگیری خواهد داشت.

کد خبر 1273857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha