۲۶ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۴۹

یادواره اولین های شهید در گلستان برگزار می شود

یادواره اولین های شهید در گلستان برگزار می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید گلستان از برگزای یادواره اولین های شهید در سال 1390 در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، محمدعلی طالع زاری صبح پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه ها در سال 1390 در حوزه ادارات داخلی افزود: ضمن توجه از نظرات تخصصی کارشناسان و صاحبنطران فرهنگ به خصوص در حوزه ایثار و مقاومت از رویکرد بهره برداری از ایده های نوین در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل های حاضر به خصوص جوانان و نوجوانان استفاده می شود.

 وی به کارهای ماندگار شامل جشن میلاد عرشیان، فعالیت در فضای مجازی، ساخت دهها فیلم و تئاتر، برگزاری کارگاه های فرهنگی متعدد، حضور در همایشها و نمایشگاه ها، یادواره های شهدا، طرحهای پژوهشی و ایجاد پل ارتباطی بین این حوزه و دانشگاه های استان در سال جاری اشاره کرد.
 
طالع زاری بیان داشت: در همین راستا نیز انشاالله با یک اقدام فرهنگی در سال 1390 شاهد برگزاری یادواره اولین های شهید استان باشیم.
 
معاون بنیاد شهید گلستان افزود: شناساندن اولین های شهید شامل اولین شهید بسیجی، اولین شهید پاسدار، اولین شهید روحانی، اولین شهید پژشک، اولین شهید مهندس و اولین های شهیدی که منجر به  حرکت و جوشش شهادت و شهادت طلبی در بین مردم و اصناف مختلف شدند از جمله اهداف است.
 
وی اظهار داشت: این اولین های شهید بودند که روحیه تلاش و حضور در میادین ارزشی دفاع مقدس را در حوزه اصناف و هم سن و سال های خود بوجود آورده اند.
 
وی گفت: از لحاظ بعد فرهنگی شناساندن این اولین ها برای نسل حاضر نیز در بحث مخاطب شناسی و تاثیر گذاری فرهنگ ایثار و شهادت بسیار حائز اهمیت است.
 
گلستان حدود چهار هزار شهید دوران دفاع مقدس دارد.
کد خبر 1276017

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha