۲۸ اسفند ۱۳۸۹، ۱۱:۳۰

تربتی در گفتگو با مهر:

مصرف گاز ایران از مرز 175 میلیارد متر مکعب گذشت

مصرف گاز ایران از مرز 175 میلیارد متر مکعب گذشت

در سال 1389 مصرف گاز طبیعی ایران با افزایشی 6.5 درصدی از مرز 175 میلیارد متر مکعب گذشت به طوری که یک رکورد جدید در بخش مصرف این حامل انرژی محسوب می‌شود.

حسن منتظر تربتی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا روزهای پایانی اسفند ماه در مجموع بیش از 175 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سطح کشور مصرف شده است، گفت: مصرف گاز ایران نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 11 میلیارد متر مکعب معادل 6.5 درصد افزایش یافته است.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با تاکید بر اینکه از مجموع گاز دریافتی از شبکه انتقال گاز حدود 166 میلیارد متر مکعب مربوط به تولیدات داخلی و 9 میلیارد متر مکعب از طریق واردات به خطوط انتقال گاز تحویل شده است، تصریح کرد: امسال بخش خانگی و تجاری 80 میلیارد متر مکعب، نیروگاهها 45 میلیارد متر مکعب و صنایع عمده 27 میلیارد متر مکعب گاز مورد استفاده قرار داده اند.
 
وی مجموع صادرات گاز ایران در سالجاری را بیش از 8.5 میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: صادرات گاز طبیعی ایران حدود 25 درصد نسبت به سال 1388 افزایش یافته است.
 
این مقام مسئول از رشد 16 درصدی گازرسانی به صنایع عمده در سال 89 خبر داد و یادآور شد: همچنین میزان گاز تحویل شده به نیروگاهها 5.5 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
 
تربتی با اعلام اینکه با وجود رشد هشت درصدی در زمینه شبکه مشترکین خانگی گاز طبیعی، در زمینه مصرف بخش خانگی و تجاری در سالجاری شاهد کمترین میزان افزایش معادل 5.2 درصد بوده ایم، بیان کرد: همچنین امسال در مجموع ظرفیت تولید گاز طبیعی ایران در سطح پالایشگاهها به 558 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته است.
 
به گفته وی حداکثر واردات گاز امسال به 45 میلیون مترمکعب در روز، حداکثر گاز تحویلی به صنایع عمده به 86.5 میلیون مترمکعب در روز، حداکثر صادرات گاز به 33 میلیون مترمکعب در روز و حداکثر گاز تحویلی به نیروگاه ها به 200 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.
 
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در پایان خاطر نشان کرد: با وجود کاهش دمای هوا و افزایش مصرف اما در سالجاری هیچ گونه افت و یا قطعی گاز در سطح شبکه ملی گزارش نشده است.
کد خبر 1276617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha