۹ فروردین ۱۳۹۰، ۱۰:۲۹

امضاء تفاهمنامه گردشگری البرز با جامعه تورگردانان ایران

امضاء تفاهمنامه گردشگری البرز با جامعه تورگردانان ایران

کرج - خبرگزاری مهر: مدیر کل گردشگری و میراث فرهنگی استان البرز از امضاء تفاهمنامه دوجانبه با جامعه تورگردانان ایران خبر داد.

محمدرضا پوینده با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج اظهار داشت:‌ به منظور معرفی جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی البرز و رونق صنعت توریسم این استان، تفاهمنامه دوجانبه ای میان این اداره کل و جامعه تورگردانان ایران به امضاء می رسد.

وی افزود: تامین زیرساختهای مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری از اهم مواردی است که باید با برنامه ریزی اصولی مورد توجه مسئولان استان قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه تورگردانان ایران متشکل از 70 آژانس بزرگ کشور است، خاطرنشان کرد: جامعه تورگردانان ایران متشکل از آژانسهای مسافرتی برتر ایران است که از طریق آنان مسافران خارجی وارد کشور می شوند.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان البرز یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه می توان با برگزاری تورهای مختلف، گردشگران خارجی را با مناطق مختلف گردشگری، تاریخی و فرهنگی البرز آشنا کرد.

وی گفت: برای تحقق این امر باید حداقل امکانات از جمله هتل، مراکز تفریحی و رفاهی در استان مهیا شود.

پوینده تاکید کرد: استان البرز دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار مناسبی در زمینه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع  دستی است که از آن جمله می توان به وجود جاده زیبای چالوس، 300 اثر ثبت شده ملی و حضور بیش از سه هزار هنرمند صنایع دستی اشاره کرد.

وی افزود: با تحقق این مهم علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری استان البرز می توان برنامه ریزی مناسبی در جهت ایجاد اشتغال انجام داد چراکه هر گردشگر خارجی می تواند منجر به ایجاد هفت فرصت شغلی شود که خود گامی بسیار مهم در راستای ایجاد اشتغال پایدار به شمار می رود.

کد خبر 1278710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha