۱۳ فروردین ۱۳۹۰، ۱۱:۱۸

معاون شهردار تهران:

81 درصد روسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به انجام رسید

81 درصد روسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به انجام رسید

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه هم اکنون 81 درصد از عملیات روسازی آسفالت بزرگراه آزادگان در قالب طرح استقبال از بهار به انجام رسیده است، گفت: بهسازی و ساماندهی بزرگراه آزادگان تا پایان فروردین ماه به طور کامل به انجام می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مازیار حسینی در مورد وضعیت بهسازی بزرگراه آزادگان که در قالب طرح استقبال از بهار توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران در حال ساماندهی است، اظهار کرد: در قالب طرح استقبال از بهار بزرگراه آزادگان، بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید نواب صفوی توسط سه حوزه معاونت فنی عمران، معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تا پایان فروردین ماه بهسازی می شود. همچنین بحث روسازی بزرگراه های شهید نواب و شهید همت نیز بر عهده معاونت فنی عمران است.

وی ادامه داد: در بحث ساماندهی بزرگراه آزادگان و بسیج، اولویت هایی از قبیل روسازی آسفالت، حمل و نقل و ایجاد ایمنی ترافیک، بهسازی و اصلاح هندسی معابر، جمع آوری و مدیریت آب های سطحی، معماری و منظر شهری و بحث نظافت قرار دارد.

معاون فنی عمران شهرداری تهران در بحث روسازی آسفالت بزرگراه آزادگان افزود: روسازی آسفالت این بزرگراه شامل تراش و لکه گیری بوده و مجری آن، سازمان مهندسی و عمران شهر تهران است که به طور کل هم اکنون از 80 هزار متر مربع مساحت بزرگراه، 81 درصد عملیات روسازی آسفالت به طور کامل به انجام رسیده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در بخش ایمنی ترافیک بزرگراه آزادگان اقداماتی از قبیل بهسازی و تکمیل تابلوهای حاشیه نما و راهنمای مسیر، مرمت گارد ریل ها، نصب روشنایی ها، استوانه و بشکه های ایمنی در نظر گرفته شده که هم اکنون در حال انجام است، گفت: بعضی از این اقدامات به طور کامل به انجام رسیده و برخی در حال انجام است. همچنین در بحث بهسازی و اصلاح هندسی معابر نیز اقداماتی نظیر تقسیم جداول، مرمت و بهسازی جداول، اجرای جداول جدید، تخریب و روسازی در محل اصلاح هندسی، اجرای رفوژ میانی در بزرگراه، جابه جایی تیر چراغ برق و جابه جایی درختان در حال انجام است.

وی عنوان کرد: در بخش ایمنی ترافیک، شهرداری مناطق 15،16 و 19 نیز به همکاری با سازمان مهندسی و عمران شهرداری پرداخته و اقدامات لازم در این زمینه نیز بر اساس برنامه پیش بینی شده در حال انجام است.

معاون فنی عمران شهرداری تهران در مورد جمع آوری و مدیریت آب های سطحی نیز خاطرنشان کرد: در بحث جمع آوری آب های سطحی اقداماتی مانند اصلاح جداول و مجاری آسیب دیده، جایگزینی دریچه های فلزی سراسری با دال بتنی، سرپوشیده کردن مجاری، اصلاح و هم سطح سازی دریچه های فلزی طبق برنامه صورت گرفته است.

حسینی ادامه داد: در مورد بحث معماری و منظر شهری نیز اقداماتی همچون رنگ آمیزی دیوارها، نصب نشانه های شهری، بهسازی فضای سبز درون شهری، احداث، بهسازی و تکمیل فضای سبز برون شهری، اجرای مبلمان شهری توسط معاونت خدمات شهری و به طور مختص ایجاد پارکینگ و فضاهای حاشیه ای بر عهده معاونت فنی عمران قرار گرفته است.

وی بخش نظافت را آخرین موارد اولویت ها عنوان کرد و گفت: در این بخش نیز شستشوی دیوارها و بدنه ها و رنگ آمیزی پل های عابر پیاده و پایه های تابلوها با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران به انجام می رسد.

معاون فنی و عمران شهرداری تهران در ادامه مهمترین مشکلات بزرگراه آزادگان و بسیج را بحث روشنایی، آسفالت و جمع آوری آب های سطحی عنوان کرد و گفت: عملیات بهسازی و ساماندهی بزرگراه آزادگان با رفع این مشکلات تا پایان فروردین ماه سال جاری به انجام می رسد تا این بزرگراه به یک بزرگراه شهری مناسب تبدیل شود.

حسینی افزود: در مورد بهسازی بزرگراه آزادگان شهرداری مناطق 15 ، 16 و 19 نیزهمکاری های لازم را با معاونت فنی عمران شهرداری تهران به طور مطلوب به انجام می رسانند.

کد خبر 1279876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha