۱۳ فروردین ۱۳۹۰، ۱۲:۳۳

حاجی بیگی به مهر خبر داد:

آخرین وضعیت آتش سوزی‌ها در روز طبیعت/ مهار شعله‌های آتش در چیتگر

آخرین وضعیت آتش سوزی‌ها در روز طبیعت/ مهار شعله‌های آتش در چیتگر

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تا این لحظه از روز طبیعت برای این سازمان بدون مشکل بوده است گفت: آتش سوزی پارک چیتگر در کوتاهترین زمان ممکن مهار شد.

محمدرضا حاجی بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تا ظهر امروز آتش سوزی و حادثه خاصی در شهر تهران اتفاق نیفتاده است گفت: سرعت عمل و تلاش همه جانبه آتش‌نشانان منطقه 4 عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران باعث شد آتش‌سوزی درختان وعلف‌های خشک در میدان بوستان پارک چیتگر در کوتاهترین زمان ممکن خاموش شود.

آتش‌نشانان مستقر در پارک چیتگر ساعت 10 و 23 دقیقه امروز با مشاهده شعله آتش و دود فراوان در فاز 2 غربی پارک چیتگر بی‌درنگ عملیات خود را برای خاموش کردن آتش آغاز کردند و موفق شدند آتش‌سوزی را در گستره تقریبی یک هزار مترمربع خاموش کنند و به نگرانی شهروندان حاضر در پارک پایان دهند.

عطاالله شیشه معاون منطقه 4 عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران نیز در رابطه با این حادثه گفت: هر چند پارک کردن خودروها در مسیرهای پارک چیتگر حرکت خودروهای آتش‌نشانی را با دشواری همراه کرده بود اما آتش‌نشانان همراه با تجهیزات لازم بخشی از مسیر را پیاده پیمودند و موفق شدند در کوتاهترین زمان ممکن شعله‌های آتش را مهار و آتش‌سوزی را کاملا خاموش کنند.

وی از شهروندان خواست برای گرم کردن غذا حتما در محل‌های تعیین شده آتش روشن کنند و در پایان نیز از خاموش شدن کامل آتش کاملا مطمئن شوند.

همچنین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نخستین ساعات بامداد امروز با استقرار نزدیک به 70 پایگاه موقت و سیار آتش‌نشانی در خیابان‌ها و تقاطع‌های اصلی شهر، پارک‌ها، بزرگراه‌ها و دیگر نقاط شهری از جمله مراکز فرهنگی و تفریحی، محدوده کلانشهر تهران را در پوشش ایمنی خود قرار داده‌اند.

بیش از 30 پارک، 13 بزرگراه، چندین خیابان و میدان اصلی و بزرگ شهر از جمله محل‌های استقرار پایگاه‌های موقت و سیار آتش‌نشانی تهران در روز طبیعت است.

آتش‌نشانان مستقر در این پایگاه‌ها با همراه داشتن تجهیزات ایمنی همچنین بهره گیری از بیش از 70 دستگاه خودرو و موتورسیکلت آتش‌نشانی و نجات ضمن ارائه توصیه‌های ایمنی در صورت نیاز شهروندان برای ارائه خدمات ایمنی از آمادگی کامل برخوردارند.

استقرار گروه‌های آتش‌نشان در پایگاه‌های موقت و سیار در نقاط مختلف شهر تهران در حالی است که آتش‌نشانان دیگر در 94 ایستگاه آتش‌نشانی تهران همچنان آماده‌اند تا در صورت رخداد آتش‌سوزی یا حوادث احتمالی دیگر به کمک شهروندان بشتابند.

کد خبر 1279934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha