۱۵ فروردین ۱۳۹۰، ۱۳:۱۲

اولین کشتی به زودی در دومین اسکله مایعات ماهشهر پهلو می گیرد

اولین کشتی به زودی در دومین اسکله مایعات ماهشهر پهلو می گیرد

اهواز - خبرگزاری مهر: با نصب پنج بازوی بارگیری در دومین اسکله صدور محصولات مایع منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شمارش معکوس برای پهلو گیری کشتیها در این اسکله آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر از اهواز، مسئول پروژه اسکله شماره دو صدور مایعات این سازمان با اعلام این خبر افزود: با نصب بازوهای بارگیری (Loading Arm ) این اسکله، پیشرفت فیزیکی کل پروژه به 90 درصد رسیده است و با انجام مراحل نهایی به زودی کشتی های صادر کننده محصولات منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی قادر به پهلوگیری در این اسکله خواهند بود.

عبدالرضا بااوش دار افزود: اسکله دوم صدور مایعات پس از نصب این بازوها و انجام مراحلی چون اتصال با سیستم های کنترل، نصب سیستم هیدرولیک و اتصال به خطوط لوله خوراک و محصول می توانند برای صدور محصولات مایع شرکتهای مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در این اسکله علاوه بر بهره گیری از بازوهای بارگیری، برای اولین بار در کشور برای ایمنی، سهولت و افزایش سرعت نقل و انتقال مواد، از سیستم حوض تاور (Hose Tower ) استفاده می شود.

بااوش دار تصریح کرد: تردد ایمن و آسان پرسنل به عرشه کشتی توسط گنگ وی (Gang way ) و سهولت در انجام نقل و انتقال تجهیزات توسط متعلقات آن انجام می شود. همچنین حوض تاور (Hose Tower ) در حقیقت یک تجهیز قابل انعطاف است که امکان اتصال 15 خط و بازوی همزمان را به کشتی جهت کاهش زمان بارگیری فراهم می کند.

وی تشریح کرد: پس از آماده سازی اولیه و آغاز بهره برداری از بازوهای بارگیری عملیات تکمیلی اسکله و نصب برخی تجهیزات از جمله گنگ وی (Gang way ) و حوض تاور انجام خواهد شد.

مسئول پروژه اسکله شماره دو صدور مایعات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در خصوص محصولات قابل صدور از این پنج بازو اعلام کرد: با به سرویس آمدن اسکله شماره دو، کاستیک و EDC پتروشیمی اروند، متانول فن آوران، و Heavy end پتروشیمی بوعلی سینا از طریق چهار بازوی بارگیری این اسکله به کشتی ها منتقل و به خارج از کشور صادر همچنین قابلیت ورود خوراک بوتن-1 نیز از بازوی پنجم به منطقه فراهم می شود.

وی ظرفیت اسمی صادرات این اسکله را بالغ بر دو میلیون تن در سال عنوان کرد و افزود: این اسکله با اعتبار ریالی 13 میلیارد و 500 میلیون ریال و اعتبار ارزی 9 میلیون و 500 هزار یورو در بخش خرید و اجرای پروژه به آغاز بهره برداری نزدیک می شود.

براساس برنامه ریزی انجام شده مراحلی چون نصب گنگ وی، نصب تجهیزات حوض تاور و خرید و نصب سایر تجهیزات، پس از آغاز بهره برداری اولیه در اردیبهشت 90 انجام خواهد شد تا جهت تحویل نهایی، به صورت کامل آماده شود.

پس از ساخت و بهره برداری از اسکله شماره یک، با آغاز و افزایش تولید برخی مجتمع های مستقر در منطقه، نیاز به افزایش ظرفیت صادرات میعانات در منطقه نیز احساس شد و این نیاز منجر به تعریف پروژه اسکله دوم در کنار اسکله اول و آغاز اجرای آن توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شد.
کد خبر 1281176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha