پرويز تناولي هنرمند مجسمه ساز با سابقه كشور در گفت و گو با خبرنگار تجسمي مهر ، ضمن تائيد مطلب بالا ، گفت : در دوسالانه هاي بزرگ جهان روش كار انتخاب هنرمندان است، اما اين در حالي است كه در آن سرزمين ها هنرمندان همگي از پيشينه اي مشخص و شناخته شده برخوردارند . در حالي كه در ايران ما از نظر تعداد مجسمه سازان فعال و حرفه اي محدوديت هاي خاص خود را داريم . در واقع بايد آگاه باشيم كه در اين شرايط ما آن تعداد هنرمند حرفه اي فعال در زمينه مجسمه سازي كه آماده شركت در يك دو سالانه باشند نداريم .
وي ادامه داد : يكي از شرايط دوسالانه ها بديع و تازه بودن آثار است . در دوسالانه هاي ايراني تعداد مجسمه هاي ارائه شده آنچنان كم و نام هنرمندان چنان معدود است كه تقريبا كليه آثار براي شركت در نمايشگاه پذيرفته مي شوند .
در كشور هاي پيشرفته دوسالانه ها و موزه ها محل حضور هنرمندان صاحب نام و سبك است و حضور جوانها و استعداد هاي كشف نشده در بخش ويژه اين گونه نمايشگاهها انجام مي شود .
وي در پايان سخنان خود ابراز اميد واري كرد تا دوسالانه هاي ايران نيز تبديل به محلي براي ارائه آثار هنرمندان صاحب نام درحالي كه استعداد هاي كشف نشده نيز در بخش و يژه خود در اين دوسالانه ها حاضر باشند شوند .
در گفت و گو با خبرنگار تجسمي مهر :
پرويز تناولي: فراخوان دوسالانه مجسمه در ايران مناسب نيست
مبناي فراخوان دوسالانه مجسمه تهران بر انتخاب هنرمند به جاي اثر هنري قرار گرفته است و به اين ترتيب امكان حضور هنرمندان مستعد از بين رفته و دوسالانه محلي براي نمايش آثار عده اي خاص مي شود .
کد خبر 128375
نظر شما