۲۱ فروردین ۱۳۹۰، ۱۴:۰۴

آنتی وار :

عملیات غرب در لیبی اقدامی علیه چین است

عملیات غرب در لیبی اقدامی علیه چین است

یک پایگاه اینترنتی-تحلیلی در گزارشی با اشاره به توافق آمریکا و عربستان سعودی در لیبی عملیات نظامی غرب در این کشور را آغازگر یک جنگ فرسایشی علیه چین خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آنتی وار، حمله اروپا و آمریکا به لیبی که به بهانه حفاظت از غیرنظامیان لیبی صورت می گیرد، در حقیقت پاسخ غرب به قیام های مردمی در مناطق غنی از منابع و آغازگر یک جنگ فرسایشی علیه رقیب ایالات متحده یعنی چین است.

"باراک اوباما" اولین رئیس سیاه پوست ایالات متحده است که آفریقا را اشغال می کند، حمله وی به این کشور توسط فرماندهی آمریکا در آفریقا مدیریت می شود که سال 2007 برای حفظ منابع طبیعی غنی این قاره و جلوگیری از نفوذ تجاری چین ایجاد شد.  

لیبی، آنگولا و نیجریه از جمله منابع اصلی نفت چین هستند. در همین حال هواپیماهای آمریکا، انگلیس و فرانسه هم اکنون با حملات هوایی خود لیبی را به آتش می کشند و انتقال 30 هزار کارمند چینی از این کشور در دست اقدام است.

حمله هوایی ناتو به لیبی

به نوشته آنتی وار، غربی ها با ادعای اعطای کمک های بشردوستانه، در امور کوزوو دخالت کردند و بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا را در اروپا تاسیس کردند و هم اکنون مدعی هستند که رژیم معمر قذافی به یک نسل کشی علیه مردم خود پرداخته است و باید از جان غیرنظامیان دفاع کرد.

آنتی وار در ادامه به گفتگوی دو تن از دیپلمات های ارشد سازمان ملل با آسیا تایمز پرداخت و نوشت: کاخ سفید و عربستان سعودی توافقی را با یکدیگر امضا کردند که بر اساس آن درصورتی که این کشور قیام های مردمی در بحرین را سرکوب کند، نیروهای ائتلاف آمریکایی نیز می توانند دیکتاتور لیبی را وادار به برکناری از قدرت کنند.

این گزارش در حالی منتشر می شود که بسیاری از تحلیلگران مداخله نظامی غرب در لیبی را که به بهانه حمایت از غیر نظامیان در برابر مزدوران معمر قذافی صورت می گیرد در راستای حرکت در مسیر اشغالگری و غارتگری می دانند و از آن به عنوان یک جنگ طولانی یاد می کنند.

کد خبر 1285422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha