۲۷ فروردین ۱۳۹۰، ۱۵:۳۰

شیوع سرطان مثانه در کشور به علت مصرف سیگار و تریاک

رئیس کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران گفت: سرطان مثانه در ایران به دلیل استفاده از سیگار و تریاک از شیوع بالاتری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد علی زرگر افزود: چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران با مشارکت انجمن‌های اورولوژی اروپا، آسیا و کشورهای عرب 13 تا 16 اردیبهشت ماه در پژوهشگاه نیروی تهران برپا می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این کنگره به روز رساندن دانش متخصصان و پزشکان نسبت به آخرین دستاوردهای بخش‌های تحقیقاتی مجامع علمی ایران در رشته‌های مرتبط به منظور معرفی در عرصه خارج از ایران و نیز بهره‌مندی از جدیدترین دستاوردهای پزشکی در سطح بین‌المللی است.
 
وی افزود: کنگره امسال با محوریت اورولوژی زنان و کودکان برپا می‌شود و در حوزه بیماری‌های زنان، مباحثی همچون بی اختیاری ادرار، جراحی‌های لگن و ... و در حوزه اورولوژی کودکان، ناهنجاری‌های مادرزادی و پره نتال (بیماریهای دوران جنینی) مطرح خواهد شد.
 
به گفته زرگر در چهاردهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، مباحث پیوند کلیه، تروماها (صدمات) دستگاه ادراری، آندرولوژی (ناباروری مردان، عقیمی، اختلالات جنسی و ..) و جراحی ترمیمی ارایه خواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه تومورهای مثانه، کلیه و پروستات جزء شایع‌ترین تومورهای دستگاه‌های اداری و کلیه به شمار می‌رود، خاطرنشان ساخت: در این میان سرطان مثانه در ایران به دلیل استفاده از سیگار و تریاک از شیوع بالاتری برخوردار است که یکی از مباحث کنگره امسال به این موضوع اختصاص دارد.
 
رئیس چهاردهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران گفت: ضروری است با اطلاع رسانی مناسب به مردم آنان را از نشانه‌های ابتلا به سرطان مثانه آگاه سازیم که طی چهار سال گذشته با نام گذاری روز سلامت مردان در هفته اول اسفند ماه و شناسایی مبتلایان به سرطان‌های دستگاه ادراری و دیگر بیماریهای اورولوژی، شانس بقای این افراد افزایش یافته است.
 
وی با تاکید بر ضرورت حساسیت افراد نسبت به تغییر رنگ ادرار خود یادآور شد: تغییر رنگ ادرار با خوردن غذاهای رنگی و مواردی همچون لبو تغییر نمی‌یابد و قرمز شدن رنگ ادرار زنگ خطری برای ابتلا به سرطان مثانه به شمار می‌رود.
 
زرگر ادامه داد: با توجه به اهمیت رشته پرستاری در اورولوژی و لزوم تعامل پرستاری با رشته اورولوژی، همزمان با برپایی این کنگره پنجمین کنگره پرستاری اورولوژی ایران نیز 14 و 15 اردیبهشت ماه برپا می‌شود.
 
وی همچنین از برپایی نمایشگاه تجهیزات و لوازم پزشکی در کنار این کنگره خبر داد که به ارایه آخرین فناوری‌های رشته اورولوژی خواهد پرداخت.
 
در چهاردهمین کنگره بین‌المللی انجمن اورولوژی ایران، پزشکان اورولوژیست، نفرولوژیست، جراحان عمومی، زنان، متخصصان اطفال، ژنتیک، رادیولوژیست، ترمیمی، آزمایشگاهی، عفونی، پاتولوژی، غدد داخلی و روانپزشکی و نیز ایمونولوژیست‌ها و امپریولوژیست‌ها حضور خواهند یافت.
کد خبر 1289983

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha