۲۸ فروردین ۱۳۹۰، ۱۷:۴۳

غضنفری عنوان کرد:

تنظیم بازار در نقطه اوج و تکامل

تنظیم بازار در نقطه اوج و تکامل

وزیر بازرگانی با تاکید بر ضرورت ایجاد زیرساخت‎های لازم در حوزه بازرگانی، گفت: هم اکنون تنظیم بازار در نقطه اوج و تکامل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی غضنفری وضعیت بازار نوروز را مناسب ارزیابی کرد و گفت: گزارش‎های دریافتی از استان‎های سراسر کشور نشان‎دهنده اثربخش بودن اقدامات انجام شده برای تنظیم بازار امسال در ایام هدفمندی یارانه‌ها و روزهای پایانی سال است.

وزیر بازرگانی، تعادل در قیمت‎ها و شور و نشاط مردم در خریدهای نوروزی را نشان‌دهنده آرامش در بازار دانست‌ و افزود: در حال حاضر می‎توان ادعا کرد که تنظیم بازار به نقطه اوج و تکامل خود نزدیک شده است و باید این مساله که چگونه می‌توان کلیه امور تصدی‎گری این مهم را به جامعه اصناف واگذار کرد، مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: با واگذاری امور تنظیم بازار به جامعه اصناف، این آمادگی در معاونت توسعه بازرگانی داخلی وجود دارد که به صورت عمیق و بنیانی‌تر وارد حوزه تنظیم بازار و ‌عرصه‌های جدیدتری شود که دیگران به آن نپرداخته‎اند.

غضنفری توجه به زیرساخت‎ها را در حوزه بازرگانی ضروری دانست و گفت: در این صورت، امر بازاررسانی و تنظیم بازار به یک فرآیند طبیعی تبدیل خواهد شد و در صورتیکه حوزه تولید هم برنامه خود را با شرایط مصرف تنظیم کند، دیگر با مشکلاتی از قبیل کمبود و یا افزایش تولید، کاهش و یا افزایش تقاضا مواجه نخواهیم بود؛ چراکه به صورت طبیعی این مهم در کشور انجام می‎شود.

وزیر بازرگانی ضمن طرح این سوال که برای ایجاد تعادل در فرآیند تنظیم بازار به صورت خودکار و مستمر باید چه اقداماتی انجام شود، گفت: اولین قدم تولید برنامه ریزی شده و سپس فراهم آوردن زیرساخت‎های لازم در حوزه بازرگانی است که تحت عنوان طرح آمایش تجاری مطالعه شده و یکی از معاونت‎های وزارتخانه آن را پیگیری خواهد کرد.

وزیر بازرگانی برگزاری نمایشگاه‎های عرضه مستقیم کالا در کشور را مورد توجه قرار داد و استقبال مردم از نمایشگاه‎های بهاره را بی‎نظیر دانست و گفت: در صورت فراهم آمدن زیرساخت‎های لازم برای برگزاری نمایشگاه و ایجاد مکانی برای برگزاری نمایشگاه‎های عرضه مستقیم کالا به صورت دائمی، موفق به‌کاهش هزینه‎ها، بهبود نحوه برگزاری، تداوم خدمات بهتر به مشتریان و افزایش تعداد برگزاری آنها، خواهیم شد.

وی از رضایت دولت و مردم از تنظیم بازار سخن گفت و با اشاره به اظهار خرسندی رییس‎جمهور و معاون اول رئیس جمهوری از تعادل ایجاد شده در بازار، ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در این خصوص، دیگر تنظیم بازار ایام خاص یک موضوع ویژه تلقی نمی‎شود و به یک امر معمول و عادی تبدیل شده است.

غضنفری با بیان این مطلب که دولت اعتماد کامل به مجموعه بازرگانی دارد، ‌خاطرنشان کرد: مدیریت بسیار خوب بازار در ایام هدفمندی یارانه‌ها، باعث ایجاد این اعتماد فوق‎العاده شده است.

کد خبر 1291160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha