۳۱ فروردین ۱۳۹۰، ۹:۰۷

اختصاصی مهر /

تولید جوهرهای امنیتی توسط محققان کشور/ درخشش جوهر در تاریکی مطلق

تولید جوهرهای امنیتی توسط محققان کشور/ درخشش جوهر در تاریکی مطلق

پژوهشگران پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ با اجرای پروژه تحقیقاتی در زمینه جوهرهای امنیتی و استراتژیک اقدام به عرضه جوهرهای امنیتی کردند که در تاریکی مطلق می درخشند.

وحید نبوی - مجری طرح در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با اجرای پروژه های تحقیقاتی موفق به تولید جوهرهای دای (Dye) و پیگمنتی شدیم، افزود: در ادامه این تحقیقات اقدام به اجرای پروژه هایی در زمینه جوهرهای امنیتی و استراتژیک کردیم.

وی با تاکید بر اینکه جوهرهای امنیتی تولید شده از نوع فلوئوروسنت و فسفروسنت است، اضافه کرد: جوهرهای فلوئوروسنت با بازخورد تابش نور می درخشند اما جوهرهای فسفروسنت بدون وجود نور در تاریکی مطلق می درخشند.

مجری طرح به نحوه عملکرد جوهرهای فسفروسنت اشاره کرد و یاداور شد: جوهرهای فسفروسنت در روز نور را ذخیره می کند و در شبها نور را از خود ساطع می کند. 

وی جوهرهای غیر قابل جعل را از دیگر جوهرهای امنیتی تولید شده در این واحد فناور دانست و خاطر نشان کرد: این نوع جوهرها دارای کاربردهای فراوانی است که تاکنون به قیمت های گزافی خریداری می شد.

نبوی با بیان اینکه این پروژه برای مرکز تهیه اسناد تولید شده است، اضافه کرد: جوهرهای امنیتی که با بهره برداری از پیگمنت های نانویی تولید شد، تنها بر روی سطوح کاغذی کاربرد دارد.

کد خبر 1291797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha