۲۹ فروردین ۱۳۹۰، ۱۵:۰۴

صنایع پتروشیمی و جهاد دانشگاهی قرارداد نفتی امضا کردند

شرکت ملی صنایع پتروشیمی تفاهم نامه های جداگانه ای با جهاد دانشگاهی و پارک علمی و فناوری فارس به منظور بومی سازی برخی از تجهیزات و کالاهای صنعت پتروشیمی امضا کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین الملللی نفت، گاز و پتروشیمی تفاهم نامه ای به منظور استفاده بهینه از پتانسیل های موجود به منظور تقویت ، توسعه و رفع نیازهای فنی ، آموزشی و خدمات علمی صنعت پتروشیمی در بخش های بالادستی، میان دستی و پایین دستی با استفاده از ظرفیت های داخلی با جهاد دانشگاهی امضا کردند.

مطابق این توافق جدید استفاده مطلوب از توانایی ها و امکانات علمی، تخصصی و آزمایشگاهی و کارگاهی جهاد دانشگاهی به منظور موضوعات و پروژه های پژوهشی، مهندسی و اجرایی صنعت پتروشیمی امضا شده است ضمن آنکه طراحی و ساخت داخل تجهیزات، ماشین آلات، دستگاهها و سیستم های صنعت پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است. از سوی دیگر توسعه و بومی سازی فناوری های مورد نیاز صنعت پتروشیمی، طراحی و ساخت داخل تجهیزات الکتریکی، انجام پروژه های تحقیقاتی در مقیاس آزمایشگاهی و تجاری سازی این طرح ها، تولید صنعتی مواد شیمیایی و کاتالیست ها مطابق با دانش فنی مورد نیاز شرکت ملی صنایع پتروشیمی، طراحی و اجرای پروژه های کنترل فرآیند و اتوماسیون خطوط تولید و اجرای پروژه های بهینه سازی فرآیند و کاهش مصرف از دیگر محورهای قرارداد امضا شده با جهاد دانشگاهی است.

جزئیات توافق جدید صنایع پتروشیمی و پارک علم و فناوری فارس

همچنین امروز تفاهم نامه همکاری مشترک بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پارک علم و فناوری فارس به منظور استفاده بهینه از ظرفیت های سازمان های دانش بنیان به مدت دو سال امضا شده است.

تقویت، توسعه و رفع نیازهای صنایع پتروشیمی در بخش های بالادستی، میان دستی و پایین دستی، استفاده از ظرفیت و امکانات برای به کارگیری دانش فنی در بخش های پژوهشی، مهندسی ،اجرایی، مشاوره ای و آموزشی از دیگر محورهای این توافق است.

همچنین اجرای پروژه های تحقیقاتی در مقیاس آزمایشگاهی تا تجاری سازی محصولات، دستیابی به دانش فنی بومی، طراحی مهندسی و مشاوره ای پروژه ها، ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز از دیگر محورهای امضای این تفاهم نامه به شمار می رود.

حمایت از ایجاد پارک های علم و فناوری به منظور ساخت و توسعه صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را می توان از دیگر محورهای امضای این تفاهم نامه بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پارک علم و فناوری فارس اعلام کرد.

کد خبر 1291922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha