۳۱ فروردین ۱۳۹۰، ۱۲:۴۱

از سوی کتابخانه مجلس /

کتابخانه شخصی عبدالحمید روح‌بخشان خریداری شد

کتابخانه شخصی عبدالحمید روح‌بخشان خریداری شد

بخش زیادی از کتابخانه شخصی عبدالحمید روح بخشان نویسنده، پژوهشگر و مترجم پیشکسوت زبان فرانسه از سوی کتابخانه مجلس خریداری ‌شد.

راضیه یوسفی کارشناس کتابهای لاتین بخش فراهم‌آوری کتابخانه مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر از خریداری کتابخانه شخصی عبدالحمید روح‌بخشان پیشکسوت در رشته ادبیات و تاریخ توسط این مرکز خبر داد و گفت: آقای روح‌بخشان مجموعه ارزشمندی از کتاب و مجلات در حوزه‌های ایرانشناسی و اسلامشناسی و به زبانهای لاتین و فرانسه دارد که ما بخش زیادی از آنها را خریداری کردیم.

وی تعداد کتابهای لاتین خریداری شده را 250 جلد عنوان کرد و افزود: حدود 21 میلیون تومان برای خرید این کتابها هزینه شده که بخش زیادی از کل مبلغ خرید یعنی حدود 24 میلیون تومان را شامل می‌شود.

همچنین علی‌اکبر زارع بیدکی مدیر بخش فراهم‌آوری کتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ارزش کتابهای عربی و فارسی خریداری شده از کتابخانه شخصی عبدالحمید روح‌بخشان هدف از این کار را افزایش غنای مجموعه ایرانشناسی و اسلامشناسی کتابخانه مجلس عنوان کرد و گفت: این کتابخانه مشتمل بر 10 تا 12 هزار جلد کتاب است که بسیاری از مجلدات آن به زبان فرانسه و در حوزه ایرانشناسی و اسلامشناسی است.

وی کمبود جا در بخش ایرانشناسی کتابخانه مجلس را دلیل عدم خرید تمام کتابخانه روح‌بخشان برشمرد و افزود: ما علاوه بر 250 کتاب لاتین حدود 800 جلد کتاب به زبانهای عربی و فارسی را در حوزه‌های ایرانشناسی و اسلامشناسی از کتابخانه روح بخشان خریداری کرده‌ایم و ثبت و ساماندهی کتابهای خریداری شده تا اواخر هفته جاری انجام خواهد شد.
 
به گفته بیدکی در میان کتابهای خریداری شده از کتابخانه روح‌بخشان سفرنامه‌هایی نایاب و نیز دایره‌المعارفهای جامع هم دیده می‌شود.
 
عبدالحمید روح بخشان استاد پیشکسوت در رشته مردمشناسی است که سالها در فرانسه به تحصیل و تدریس مشغول بوده و هم‌اکنون که بیش از 70 سال از زندگی‌اش سپری می‌شود در ایران در بستر بیماری است.
کد خبر 1293324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha