۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۹:۴۲

ارائه بسته تشویقی برای سرمایه گذاران تجمیع و نوسازی املاک ورامین

ارائه بسته تشویقی برای سرمایه گذاران تجمیع و نوسازی املاک ورامین

شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: شهردار ورامین گفت: مالکان و سرمایه گذاران تجمیع و نوسازی املاک در ورامین بسته تشویقی می گیرند.

رضا کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر در ورامین افزود: شهرداری ورامین به منظور بازسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری، به مالکان و سرمایه گذاران تجمیع و نوسازی املاک واقع در بافتهای فرسوده شهری، بسته تشویقی مالی ارائه می کند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های انجام شده با شرکت عمران و مسکن سازان کشور، کلیه سرمایه گذاران و مالکان املاک واقع در بافتهای فرسوده شهری ورامین می توانند جهت ساخت و ساز و نوسازی ابنیه و  اماکن مسکونی خود، از این بسته تشویقی مالی شهرداری برخوردار شوند.

مناطق دارای بافت فرسوده شهر ورامین معرفی شدند

این مسئول در زمینه مناطق واقع در مجموعه بافتهای فرسوده اضافه کرد: مناطق کارخانه قند (محدوده بیمه تامین اجتماعی)، کهنه گل، کاظم آباد، قسمتی از منطقه هوانیروز، کهریزک، روغنکشی، خیرآباد، مدرس، صادقعلی(خیابان شهید فکوری) به عنوان بافت های فرسوده شهر ورامین در نظر گرفته شده است.

وی درباره جزئیات و شرایط ارائه بسته تشویقی مالی بیان داشت: این بسته شامل معرفی مالکان یا سرمایه گذاران به شرکت عمران  و مسکن سازان کشور و بانک عامل جهت دریافت وام بابت هر یک واحد مسکونی تک واحدی یا آپارتمانی با نرخ سود کم و بازپرداخت 15 ساله بعد از ساخت، برخورداری از معافیت 50 درصدی پرداخت عوارض صدور پروانه واعطاء یک طبقه تراکم تشویقی توسط شهرداری است.

شرایط دریافت وام نوسازی بافتهای فرسوده

کارخانه ادامه داد: دریافت این وام و تسهیلات بانکی نیاز به سپرده گذاری نداشته و پرداخت وام بعد از اخذ پروانه از شهرداری و معرفی به بانک مسکن به نسبت پیشرفت فیزیکی ساختمان بوده وصرفا به مالکان و یا سرمایه گذارانی که قصد نوسازی واحد مسکونی و یا ساخت واحد مسکونی جدید در بافت فرسوده مصوب شهر ورامین را دارند، تعلق می گیرد.

وی اشاره کرد: مالکان یا سرمایه گذاران حوزه مسکن که در محله های مذکور واقع در بافت فرسوده دارای ساختمان فرسوده یا نیمه کاره و یا تعاونی هایی که واحدهای مسکونی آنها به صورت نیمه کاره بوده و مجوز آنها دارای اعتبار باشد نیز می توانند از این تسهیلات نیز برخوردار شوند.

مدارک لازم جهت دریافت وام

این مدیر شهری در خصوص مشمولان این بسته تشویقی مالی جهت دریافت وام افزود: مالکان و یا سرمایه گذاران باید تصاویر سند مالکیت(تضمین نزد بانک)، شناسنامه مالک، مجوز ساخت، نقشه 2000/1 جانمایی ملک در محدوده بافت فرسوده  را که با هماهنگی شهرداری تهیه نموده اند، ارائه کنند تا توسط شهرداری با  معرفی نامه رسمی،  جهت برخورداری از این تسهیلات معرفی شوند.

وی با اشاره به مدت زمان ومحدودیت ارائه این تسهیلات گفت: سرمایه گذاران و مالکان علاقه مند جهت برخورداری از این تسهیلات وب سته تشویقی مالی می بایست تقاضا نامه های خود را به صورت کتبی و رسمی ارائه کنند.

کد خبر 1296590

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha