۷ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۵:۴۵

فرمانده سپاه عاشورا:

سپاه بدون مسایل عقیدتی سپاه نیست

سپاه بدون مسایل عقیدتی سپاه نیست

تبریز - خبرگزاری مهر: فرمانده سپاه عاشورا گفت: سپاه و بسیج بدون مسایل فرهنگی و عقیدتی سپاه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، سردار علی اکبر پورجمشیدیان ظهر چهارشنبه در آستانه هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج به خبرنگاران افزود: ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منحصر به حوزه های نظامی و امنیتی نیست بلکه هر زمانی که احساس لزوم کند در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز ورود می کند.

وی با تاکید بر اینکه پاسداران سپاه و بسیجیان باید روحیه لازم برای اجرای ماموریت ها در حوزه های مختلف را داشته باشند، مسایل فرهنگی و عقیدتی را یکی از عرصه های ماموریتی سپاهیان و بسیجیان نامید و افزود: نیروهای شاغل در سپاه و بسیج باید از بصیرت سیاسی و فرهنگی لازم برخوردار باشند زیرا سپاه، سازمانی مکتبی بوده و بخش مهمی از آن را حوزه عقیدتی تشکیل می دهد.

فرمانده سپاه عاشورا در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه سپاه را نگاهبانی از دستاوردهای انقلاب دانست و افزود: قانون برای ورود سپاه به ماموریت های مختلف حد و مرزی تعیین نکرده است.

وی با تاکید بر اینکه ورود سپاه به حوزه های مختلف دخالت در کار دستگاه های دیگر نیست، ابراز امیدواری کرد، سپاه ماموریت های محوله که از بنیانگذار انقلاب اسلامی به ارث برده است را به شایستگی انجام دهد.

فرمانده سپاه عاشورا همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سرلشکر حسن شفیع زاده، از این شخصیت به عنوان خالق حماسه های جاویدان و بنیانگذار سازمان توپخانه سپاه یاد کرد و اظهار داشت: اگر امروز سازمان موشکی سپاه به عنوان یکی از افتخارات نظام قلمداد می شود باید پایه گذار آن را شهید شفیع زاده دانست.

سردار پورجمشیدیان، به نامگذاری امسال به نام جهاد اقتصادی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: سپاه وبسیج از پیشقراولان تحقق این شعار است و با تمام توان تلاش خواهد کرد ماموریت های اقتصادی را به نحو احسن انجام دهد.

ده ها هزار نفر از برنامه های عقیدتی سپاه عاشورا بهره مند شده اند

در ادامه این نشست خبری، سرهنگ ناصر پورحسنی معاون هماهنگ کننده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: ده ها هزار نفر از پاسداران و بسیجیان آذربایجان شرقی در قالب طرح های مختلف از برنامه های عقیدتی سپاه عاشورا بهره مند شده اند.

وی شمار بهره مند شدگان از برنامه های طرح "ابرار" و دوره های تعالی فرماندهان طی سال گذشته را حدود هشت هزار نفر اعلام کرد و افزود:هزاران نفر دیگر در چارچوب طرح هایی که غالباً نشست های تخصصی بوده اند از برنامه های عقیدتی سپاه عاشورا بهره مند شده اند.

معاون هماهنگ کننده نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا درباره برنامه های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج آذربایجان شرقی گفت: مراسم بزرگداشت شهید مطهری، دیدار کارکنان، مربیان، اساتید و هیئت رئیسه و یگان های مستقر در تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، قدردانی از بازنشستگان و پیشکسوتان عقیدتی و سیاسی سپاه، برپایی نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری و استاد مصباح، افتتاح قرائت خانه و کتابخانه در مرکز آموزش معاونت تربیتی و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه عاشورا و حضور در مدارس و تبریک هفته معلم به فرهنگیان از جمله این برنامه هاست.

به گفته وی، تجلیل از ائمه جماعت و برگزاری نشست های سیاسی در بسیج و حضور مربیان بسیج در نماز جمعه و نیز غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا از دیگر برنامه های هفته عقیدتی وسیاسی در سپاه عاشورا و بسیج آذربایجان شرقی است.

هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری انتخاب شده است.

کد خبر 1299270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha