۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۶:۲۲

کتاب "ورامین بهشت گردشگران" منتشر شد

کتاب "ورامین بهشت گردشگران" منتشر شد

شهرستانهای تهران - خبرگزاری مهر: کتاب "ورامین بهشت گردشگران" توسط محقق و مدرس ورامینی وارد بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ورامین، این کتاب جهت معرفی آثار تاریخی و مذهبی، جاذبه های طبیعی و گردشگری، صنایع دستی و هنرمندان منطقه کهن و تاریخی و باستانی ورامین منتشر شد.

نادر شیرکوند در مقدمه این کتاب آورده است: ورامین دارای آثار و جاذبه های منحصر به فردی است که نه تنها در منطقه، بلکه حتی در کشور بی نظیر بوده و در راستای معرفی آن به ورامین گردان، ایرانگردان و جهانگردان علاقه مند، این کتاب پس از سالها تحقیق و پژوهش به رشته تبع آراسته شده است.

این کتاب دارای ۱۶ فصل است که شامل کلیات و سابقه تمدن، وجه تسمیه، موقعیت جغرافیایی، بازارها، محصولات کشاورزی، میراث معنوی، مطبوعات، آستانه های مقدسه امامزادگان، ایلات و عشایر و میراث سیاسی می باشد.

همچنین موضوعاتی چون آثار شهرستان و موقعیت جغرافیایی آنها، جاذبه های طبیعی، صنعتی، مصنوعی، ورزشی، معرفی روستاهای هدف گردشگری، وضعیت مرمت آثار تاریخی در دهه اخیر، صنایع دستی، پارک ملی کویر مرکزی، معرفی دفاتر گردشگری و اماکن فرهنگی، خدماتی، تفریحی و توریستی، معرفی آثار تاریخی فرهنگی درجه اول به زبان انگلیسی، منابع و مآخذ و تصاویر برگزیده آثار تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی در این کتاب نهفته شده است.

مؤلف این کتاب، متولد و بومی شهرستان ورامین و محقق در امور فرهنگی، اجتماعی، سیاسی است.

نادر شیرکوند دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی در رشته علوم سیاسی با ۲۷ سال سابقه در حوزه آموزش و پژوهش در رشته تاریخ، ایران شناسی، قانون اساسی، انقلاب اسلامی در آموزش و پرورش، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است.

وی همچنین دارای مسئولیتهای متعدد اجرایی از جمله دو دوره عضویت در شورای اسلامی شهر ورامین، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین، سوابق طولانی در حوزه مطبوعات و رسانه، کارشناس مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس دانشگاه پیام نور مرکز سمنان بوده  و در حال حاضر نیز مسئولیت دانشگاه پیام نور واحد آبعلی را در استان تهران به عهده دارد.

وی کتاب " ورامین بهشت گردشگران" را با دارا بودن اطلاعات و تجربه اجرایی، با تشویق همکاران فرهنگی و دانشگاهی خود برای معرفی افتخارات تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری شهرستان ورامین تدوین نموده است.

چاپ اول این کتاب به صورت مصور و در ۱۸۸ صفحه، بهار امسال توسط انتشارات فراگفت و در تیراژ دو هزار جلد، با قیمت چهل هزار ریال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

کد خبر 1299901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha