۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۵۵

استاد جلیل بهارستان در یزد تجلیل شد

استاد جلیل بهارستان در یزد تجلیل شد

یزد - خبرگزاری مهر: مراسم بزرگداشت روز معلم و تقدیر از خدمات پنجاه ساله استاد جلیل بهارستان در موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) شامگاه دوشنبه در این مراسم با تاکید بر تجلیل از اساتید نمونه یزدی مقیم در استان یزد اظهار داشت: برخی تنها بر این تاکید دارند که باید از اساتید نمونه خارج از استان و کشور تجلیل شود و در واقع از سرمایه های مقیم استان غافل شده اند.

محمدصالح اولیاء افزود: باید این نوع نگاه را تغییر دهیم زیر این نگاه موجب می شود تا قدر خود و سرمایه های انسانی اطراف خود را ندانیم.

وی با تقدیر از فعالیت چشمگیر اساتید برجسته با امکانات متوسط بیان داشت: فعالیت این اساتید با اساتیدی که در جوامع پیشرفته و با امکانات خاص به فعالیت می پردازند، قابل قیاس نیست.

اولیاء ادامه داد: تقدیر از سرمایه های انسانی مقیم در استان موجب افزایش اعتماد به نفس معلمان و اساتید این دیار می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط حاکم بر موسسات آموزش عالی در کشور یادآور شد: در حال حاضر بازار آموزش عالی کشور رقابتی شده است و دانشگاه آزاد و پیام نور به شدت در حال جذب دانشجو هستند.

اولیاء عنوان کرد: دانشجویان ورودی موسسات آموزش عالی نسبت به دانشجویان ورودی دانشگاه های دولتی از دانش کمتری برخوردارند و ارتقای تحصیلی این دانشجویان که بعضا سابقه درخشان تحصیلی هم ندارند، کار آسانی نیست.

رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد یادآور شد: نکته مهم و قابل اتکای موسسات آموزش عالی در مقیاس متوسط، خلاقیت، بهره وری و نیروی انسانی متخصص است و با در اختیار داشتن این سه اصل می توانند امکان انجام کارهای ناشدنی را فراهم کنند.

اولیاء ادامه داد: ‌توانمندسازی، مهمترین هدف در منابع انسانی است و نیروهای انسانی موسسات باید تخصص، توانایی آموزش مهارت ها و انگیزه لازم را برای خدمت داشته باشند.

در این مراسم از خدمات علمی و آموزشی 50 ساله استاد دکتر جلیل بهارستان تقدیر شد.

30 هزار دانشجو در طول 50 سال از خدمات آموزشی دکتر جلیل بهارستان بهره گرفته اند.

ین مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان یزد، امام جمعه موقت یزد، مسئولان موسسه خیریه فرهنگی جوادالائمه و 150 نفر از اساتید این موسسه برگزار شد.

کد خبر 1303539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha