۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۶:۱۳

در سال گذشته؛

بیش از یک میلیون دلار کالا از قم به ترکیه صادر شد

بیش از یک میلیون دلار کالا از قم به ترکیه صادر شد

قم - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی استان قم با بیان این که کشور ترکیه می‌تواند یکی از شرکای جدی تجاری قم باشد، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون دلار کالا از قم به ترکیه صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، یونس عالی‌پور قبل از ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک هیئت تجاری کشور ترکیه با رئیس سازمان بازرگانی استان قم که در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به مناسبات تجاری بین کشور ترکیه و استان قم بیان داشت: این کشور می تواند به عنوان یکی از شرکای جدی ما به شمار رود به طوری که در سال گذشته یک میلیون و 200 هزار دلار کالا از قم به این کشور صادر شده است.

وی این میزان صادرات را به عنوان قدم اولیه خوب ارزیابی کرد و افزود: سازمان بازرگانی استان قم این آمادگی را دارد تا امسال دامنه مبادلات کالا را گسترش داده و اعزام و پذیرش هیئت های تجاری بین دو کشور را چند برابر نماید.

قم ترجیح می دهد با کشورهای مسلمان از جمله ترکیه وارد روابط تجاری شود

عالی پور به شرایط خوب کشور ترکیه از لحاظ داشتن اشتراکات فراوانی از جمله فرهنگ،آداب و رسوم و اشتراکات قومی اشاره کرد و گفت: سازمان بازرگانی استان قم از کشورهای مختلفی تقاضای سرمایه گذاری در استان را دارد اما ترجیح می دهد در مرحله اول با کشورهای مسلمان از جمله کشور ترکیه ارتباط خود را گسترش دهد.

وی خاطر نشان کرد: سازمان بارزگانی استان قم آمادگی دارد تا در زمینه های سرمایه گذاری و تجارت مشترک، روابط خود را با کشور ترکیه تقویت نماید.

دو کشور ایران و ترکیه می توانند در منطقه و جهان اسلام تاثیرگذار باشند

رئیس سازمان بازرگانی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: با توجه به اوضاع منطقه و جهان اسلام همچنین بیداری های ایجاد شده در برخی از کشورها، بی شک دو کشور ایران و ترکیه می توانند نقش بسیار مهمی را داشته باشند و طبعا یکی از راه هایی که می توانند با دیگر کشورها ارتباط داشته باشند، روابط اقتصادی است.

وی تصریح کرد: در این میان بی شک کشور ایران این لیاقت و شایستگی را دارد تا با بسیاری از کشورها روابط تجاری و صادرات و واردات داشته باشند.
 

کد خبر 1305014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha