۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۳:۲۸

بازارچه مرزی سومار در استان کرمانشاه بازگشایی می شود

بازارچه مرزی سومار در استان کرمانشاه بازگشایی می شود

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور مرزی وزارت کشور از بازگشایی بازارچه مرزی سومار خبر داد و گفت: برای بازگشایی این بازارچه باید زیرساختهای لازم از سوی طرف عراقی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری مهر در کرمانشاه، نور علی اسلام پناه در بازدید از مرزهای سومار، پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه، اظهار داشت: اگر زیرساخت‌های لازم در این بازارچه از سوی طرف عراقی فراهم شود، طرف ایرانی برای بازگشایی این مرز مشکلی ندارد.

وی افزود: وزارت کشور با همکاری سایر وزارتخانه‌ها بررسی جامع و کلی از بازارچه‌های مرزی، پایانه‌ها و گمرکات را در دستور کار دارد و در این خصوص ضریب امنیت مرزها برای کشور بسیار مهم است و این امر در گرو رفاه حال اقتصادی مرزنشینان است.

اسلام پناه تصریح کرد: قصرشیرین به لحاظ داشتن مرز طولانی مشترک با عراق و دارا بودن بازارچه مرزی فعال پرویز خان بسیار حائز اهمیت است.

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مرزهای غربی استان کرمانشاه بخصوص قصرشیرین از موقعیت ویژه‌ای برخوردارند و این شهرستان به خاطر ارتباط و مراودات قومی، فرهنگی و زبانی با طرف مقابل سبب ایجاد امنیت پایدار در این منطقه شده است.

کد خبر 1306710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha