۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۱:۲۲

مراسم سالگرد درگذشت اسقف "نشان توپوزیان" در ارومیه برگزار شد

مراسم سالگرد درگذشت اسقف "نشان توپوزیان" در ارومیه برگزار شد

ارومیه - خبرگزاری مهر: مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت اسقف "نشان توپوزیان'" خلیفه کل ارامنه آذربایجان در کلیسای حضرت مریم (س) ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ارومیه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی شامگاه یکشنبه در این آیین گرامیداشت گفت: همزیستی پیروان ادیان مختلف در استان مثال زدنی و افتخار آمیز است چرا که پیروان این ادیان در سالهای متمادی با صلح و دوستی در کنارهم زندگی کرده و برادری خود را در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام محمدباقر کریمی افزود: نشان توپوزیان احترام بسیار زیادی برای آیین های مسلمانان قائل بود و دلبستگی عمیقی به ایران اسلامی داشت.

وی با بیان اینکه پدر و برادر اسقف توپوزیان در جنگ با صهیونیستها در جنوب لبنان جان باخته اند، اظهارکرد: این امرنشان می دهد اسقف توپوزیان درخانواده ای که دشمن صهیونیست ها بوده اند، رشد کرده و خود نیز مخالف سرسختی در مقابل صهیونیسم به شمار می رفت.

در ادامه این آیین یکی از کشیش های ارامنه ارومیه به نمایندگی از پیروان این آیین، به بیان خاطراتی از اسقف نشان توپوزیان پرداخت.

اسقف نشان توپوزیان روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت ماه سال 89 بر اثر بیماری کبدی در بیمارستان"لوست ماراش" ایروان مرکز ارمنستان در سن 44 سالگی درگذشت.

این اسقف لبنانی الاصل به مدت ۱۶ سال رهبری ارامنه آذربایجان را بر عهده داشت.

نشان توپوزیان متولد جنوب کشور لبنان بود. وی و خانواده اش از مبارزان علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی محسوب می شدند به طوریکه پدر و برادرانش توسط نیروهای صهیونیست در دره بقاع شهید شده بودند.

دو برادرش از دوستان سید حسن نصرالله و پدرش نیز از مبارزان آیت الله سید محمدباقر صدر محسوب می شد.

کد خبر 1307535

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha