۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۶:۳۸

موسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم تاسیس شد

موسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم تاسیس شد

قم - خبرگزاری مهر: مدیر موسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم ساروقی از تاسیس این موسسه در قم خبر داد.

علی اصغر کریمی در حاشیه مراسم بزرگداشت کربلایی کاظم ساروقی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در گفتگو با خبرنگار مهر در قم گفت: این موسسه به نام حافظ ماندگار قرآن کریم، کربلایی کاظم ساروقی که مورد لطف و عنایت خداوند قرار گرفت و بدون آنکه سوادی داشته باشد حافظ کل قرآن کریم شد، مزین شده است.

وی ادامه داد: در این موسسه آموزش‌های تخصصی قرآن کریم و حدیث با روشهای متفاوت و در رشته های مختلف اجرا می شود.

برگزاری دوره های حفظ

کریمی تصریح داشت: آموزش حفظ قرآن کریم در این موسسه در رشته های حفظ جزء 30 قرآن، حفظ 2 ساله، حفظ 3 ساله، حفظ 4 ساله و حفظ 6 ساله ارایه می شود.

وی اظهارداشت: حفظ سوره های خاص، تثبیت محفوظات، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، روخوانی و روان خوانی و تجوید، صوت و لحن و ترتیل از دیگر رشته هایی است که در این موسسه به قرآن آموزان علاقه مند ارایه می شود.

برگزاری دوره مداحی

مدیر موسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم افزود: برگزاری دوره‌های حفظ نهج البلاغه، مداحی و حفظ غیرحضوری قرآن از دیگر برنامه‌های این موسسه است.

وی با بیان اینکه کربلایی کاظم تا پایان عمر هم سواد نوشتن نداشت خاطرنشان کرد: تنها نمونه دستخطی که از وی باقی مانده است نام اوست که این نمونه خط نگهداری شده است.

کریمی تصریح داشت: موسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم ساروقی در خیابان شهید فاطمی بعد از کوچه 25 طبقه فوقانی موسسه مالی و اعتباری مهر قرار دارد.

کد خبر 1309966

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha