۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۲:۲۳

امام جمعه همدان:

کتابخانه مساجد همدان مطابق با نیازهای جوانان ساماندهی شود

کتابخانه مساجد همدان مطابق با نیازهای جوانان ساماندهی شود

همدان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: کتابخانه های مساجد همدان باید مطابق با نیازهای روز جوانان جامعه اسلامی ساماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر آیت الله غیاث الدین طه محمدی گفت: مساجد جزو پایگاه های مهم تبیین دین مبین اسلام هستند که نقش ارزنده ای در بصیرت افزایی در خصوص دین دارند.

وی با اشاره به وضعیت کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد همدان افزود: یکی از مهمترین بخش های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه های آن است که باید تجهیز این اماکن با جدیت دنبال شود.

آیت الله محمدی با بیان اینکه کتابخانه های مساجد باید مطابق با نیازهای روز جوانان جامعه اسلامی ساماندهی شوند، افزود: کتابخانه های مجهز کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با رویکرد جذب و ایجاد تنوع در عناوین کتاب مورد نظر تجهیز شوند.

اجرای برنامه های فرهنگی در کانون های مساجد ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در جهت جذب بیشتر آینده سازان جامعه اسلامی با بهره گیری از هنر اسلامی به اجرای برنامه های فرهنگی بپردازند.

آیت الله محمدی با تاکید به امر ترویج کتابخوانی در جامعه اضافه کرد: یکی از بزرگترین آفت های جامعه، ناآگاهی است که این ناآگاهی ها باید با ترویج کتابخوانی به ویژه در امور تبیین دین اسلام رفع شود.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید با ایجاد انگیزه در بین جوانان، سمت وسوی رفتار آنان را مسجدی کنند.

وی اظهار داشت: ایجاد کتابخانه های عمومی و کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید طبق اصول اسلامی و در تمامی علوم مختلف باشند تا در جهت غنای فکری جوانان گامی موثر برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: ثمرات استفاده از فضای مسجد باید به صورت تخصصی برای مردم تبیین شود تا شاهد جامعه ای ایده آل و منطقی باشیم.

برنامه های فرهنگی مساجد جوانان را به سمت مساجد هدایت می کند

آیت الله محمدی با بیان اینکه کیفیت و غنای خدمات ارائه شده در کتابخانه های این کانون ها باید همراه با افزایش کمیت باشد، اضافه کرد: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خوب و جوان پسند موجب گرایش جوانان به مساجد و کانون های قرار گرفته در دل این اماکن الهی می شود.

وی با اشاره به ایجاد کانون ها و کتابخانه های آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: افزایش رشد قابل توجه آن در چند سال اخیر مایه مباهات است زیرا مسیر فکری جوانان جامعه با قرار گرفتن در فضای این اماکن کاملا روشن می شود.

وی اظهار داشت: فرهنگ ناب اسلامی در مساجد شکل گرفته اند و این فرهنگ باید به طور شفاف به جهانیان از طریق مسجد معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه کتاب موجب جاری کردن اندیشه های ناب می شود، گفت: کتاب های اسلامی در برقراری ایجاد ارتباط جان و روح متعالی و تبادل اندیشه های مختلف تاثیرگذار است.

آیت الله محمدی با بیان اینکه آینده سازان جامعه اسلامی با کتاب، طعم واقعی انسان بودن را درک می کنند، اضافه کرد: کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، عرصه گفتگو و اندیشه را برای جوانان جامعه اسلامی فر اهم می نماید.

وی زبان کتاب را زبان علم و انسانیت دانست و گفت: این اماکن، به عنوان پرچمداران اندیشه و اخلاق هستند که باید با مشارکت گسترده مردم ساماندهی شوند.

کد خبر 1310606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha