۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰، ۱۸:۰۷

بزرگراه های گلستان توسعه می یابد

بزرگراه های گلستان توسعه می یابد

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل راه و ترابری گلستان توسعه آزادراه ها و بزرگراه ها، ایمن سازی جاده ها و محورهای مواصلاتی را از جمله اهداف برنامه پنجم توسعه در بخش راه در استان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تقی جوان شورابی بعد از ظهر پنجشنبه در نشست این اداره کل افزود: ایجاد بانک جامع حمل و نقل و اقدامات جامع حوادث و سوانح حمل و نقل و کاهش سالانه 10 درصد تلفات جانی ناشی از تصادفات رانندگی از مهمترین برنامه های این بخش در برنامه پنجم توسعه است.

مدیرکل راه و ترابری گلستان گفت: تسهیل تجارت حمل و نقل و افزایش ترانزیت کالاهای خارجی به میزان حداقل 10 درصد در هر سال، حمایت از احداث، ترمیم، نگهداری و ایمن سازی شبکه راه های روستایی و در نهایت دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصد در سال، مبنای برنامه ریزی های برنامه پنج ساله توسعه در بخش حمل و نقل قرار می گیرد.

شورابی ادامه داد: با ابلاغ این برنامه ها به دستگاه های اجرایی تابعه، برای تنظیم اهداف و برنامه های عملیاتی منطبق با آن، به طور مستمر و روزانه حداقل دو ساعت، نشست کارشناسی با حضور معاونان، روسای ادارات ستادی و کارشناسان صاحب نظر در اداره کل راه و ترابری استان گلستان برگزار می شود.
 
وی گفت: این اداره کل با توجه به اهداف کلی تعیین شده در برنامه پنج ساله آینده، برنامه ریزیهای لازم را در دستور کار خود قرار داده است.
 
شورابی همچنین متذکر شد: نقاط ضعف و قوت موجود در عملکرد اداره کل راه و ترابری استان در برنامه چهارم توسعه اجتماعی، اقتصادی در جلسات کارشناسی نیز بررسی و ارزیابی شد.
 
گلستان بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.
کد خبر 1315843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha